”Vi tappar fantasi – på flaska”. Så säger man i Brämhults senaste kampanj, ”Mer än bara juice”, som sträcker sig bortom det traditionsenliga frukostbordet och lyfter varumärkets mångsidighet.
Tillsammans med Friends with Benefits har man skapat en kampanj som hyllar såväl produkternas kvalitet, som de ögonblick som väver samman vardagen.
”I Brämhults DNA finns en stark nyfikenhet, vi har experimenterat med smaker i över 60 år.
Med frukt, grönt och bär i fokus har vi skapat produkter som också tar oss bortanför frukostbordet. Vi vill med kampanjen visa på hur Brämhults drycker kan användas på fler sätt än att dricka dem. Inspirera till att släppa loss kreativiteten och våga prova nytt” säger Ulrika Lång Gerdén, International Sr. Brand Manager, Brämhults.
Kampanjen utmanar synen på Brämhults som enbart en morgondryck och visar på dess naturliga plats i en rad kreativa sammanhang. Man lyfter i synnerhet de fyra smaker som faller under produktkategorin fruktdrycker, där två nylanserade smaker dyker upp; Apelsin Lime som introduceras för första gången, samt den älskade klassikern Hallon som är tillbaka.
Kampanjen rullas ut i både video- och bildformat, och kommer synas brett i Utomhus, Sociala kanaler, Online Video, Podcast och Print med start v. 11.
“Det finns en otrolig styrka i den ikoniska flaskans utformning, konsumenten vet direkt att det är Brämhults. Genom att på ett lekfullt sätt porträttera flaskan i form av en skugga väcker vi en nyfikenhet kring att Brämhults kan vara mer än bara juice.” säger Frida Almqvist, Head of Digital, Media & PR på Eckes-Granini.
Brämhults vill inspirera till en hållbar och innovativ livsstil där varje produkt kan bli en katalysator för kreativitet. Kampanjen illustrerar både hur flaskan kan få nytt liv genom återanvändning i olika former, och även hur produkterna kan avnjutas som bland annat sorbet, marmelad och mocktails. Det är mer än en juice; det är en inbjudan till att utforska, skapa och återanvända.