Suusify har haft ett starkt första år, nu firar de ett år och att många hotell idag nyttjar flera av deras lösningar med goda resultat.
De mest populära lösningarna är Revenue, Digital synlighet och F&B-optimering, men Suusify ser även en ökad efterfrågan på hjälp med hållbarhetsarbete, rekrytering, systemupphandlingar och egna medlemsprogram.
Johan Öhman, VD på Suusify, är inte helt överraskad:
– Vi har länge sett att behovet för den här typen av tjänster är stort i branschen, när de nu tillhandahålls på ett enkelt sätt blir de snabbt populära. Men att vi redan under år 1 ökar med 120% hade jag inte vågat hoppas på, otroligt kul!
Digital synlighet lösningen är hett eftertraktad, Suusify är en av få aktörer på den marknaden som är specialister på just hotellbranschen vilket ger dem ett försprång när det handlar om att förstå såväl verksamheten som gästernas köpbeteende. Att synas och höras, skapa en relation till gästerna och vara top of mind när de ska boka är avgörande, men inte helt enkelt. Det finns många plattformar och möjligheter idag så att nå ut till rätt målgrupp är en utmaning för den som inte vet hur man gör.
– Synlighet är så viktigt, din anläggning kan vara hur fin som helst, men om ingen vet om att den finns spelar det ingen roll, säger Johan.
En del av Suusifys framgång tror Johan beror på 1+1=3-effekten. Ofta kombinerar hotellen flera av Suusifys lösningar, till exempel Revenue + Digital synlighet, de får då en djupare inblick i hotellets behov och utmaningar och kan kombinera lösningar för att fylla de luckor som finns och därmed öka värdet för hotellet.
– Det handlar om att hitta rätt lösning för en specifik anläggning, det som funkar för ett ställe kanske inte alls funkar hos en annan, vi har inga standardlösningar utan utgår alltid från kundens behov. Behöver de hitta fler konferenser lägger vi fokus på det, behöver de öka beläggningen på fredagar lägger vi fokus på det.
Framåt jobbar Suusify på att fortsätta förbättra och förfina sitt lösningsutbud. Tillsammans med deras kunder, som de gärna kallar sina vänner, arbetar de för att hitta fler lösningar och bredda sin palett, de är lyhörda och måna om att utvecklas i takt med att kundernas behov utvecklas, särskilt på vad som väntas bli en stundande utmanande marknad.
-Vi vill sprida ordet på marknaden om våra lösningar, hittills har det gått väldigt enkelt. Det blir lite av en dominoeffekt, vi åstadkommer goda resultat hos en kund, en annan kund hör talas om det och vill göra samma sak, ryktet sprider sig och det rullar på. Alla vill vara med på ett framgångståg, avslutar Johan Öhman.