Nu blir det enklare för Hydroscands kunder att få snabb hjälp vid akuta slangbrott.
Utöver det växelnummer som finns till SlangExpress, möjliggörs nu även bokning online på slangexpress.se.
Med bara några klick är bokningen klar – och kunden får då även gå före i kön.
Intresset för Hydroscands mobila slangservice, SlangExpress, har vuxit lavinartat under de senaste åren. Idag hjälper SlangExpress kunder över hela landet med såväl akuta slangbrott som planerat underhåll, på plats hos kunden.
SlangExpress bokas sedan tidigare via ett och samma telefonnummer, 020-46 46 00, oavsett var i landet kunden befinner sig. Nu utökas servicegraden ytterligare genom att möjliggöra bokning av SlangExpress online. Bokningen utförs då direkt i mobilen med några få klick. Kunden får då en bekräftelse på bokningen till angiven e-postadress och blir uppringd av Hydroscands servicetekniker.
Hydroscand tror att många kunder kommer att se detta som ett smidigare sätt att boka, speciellt för kunder som befinner sig i bullriga miljöer. Dessutom får de som bokar online snabbare hjälp, då dessa bokningar automatiskt går före en eventuell växelkö.
”Vi vet att tid är pengar för våra kunder, därför måste det gå snabbt att boka våra tjänster. Tidigare har det fungerat bra med vårt välkända telefonnummer som främsta kontaktväg men i takt med att efterfrågan ökar, behöver vi följa med och öka kapaciteten.
Inte bara genom att löpande stärka upp med fler servicebussar – utan även genom att underlätta själva bokningsförfarandet”, menar André Broström, konceptansvarig för SlangExpress på Hydroscand.
Onlinebokningen kan användas för alla typer av slangservicejobb, som exempelvis för akuta arbeten, förbyggande underhåll eller montage. Bokningen sker via ett kort formulär på slangexpress.se.