Nexer har, åter igen, fått förtroendet att vara implementeringspartner när Holmen Skog implementerar Microsoft Dynamics 365 Sales (CRM).
Med kunden i fokus investerar Holmen Skog i att ge deras kunder en sömlös kundupplevelse och få fler insikter till att förbättra och anpassa deras tjänster.
Holmen Skog är en del av Holmen-koncernen och ett av Sveriges största skogsbolag med drygt en miljon hektar produktiv skogsmark som de aktivt och hållbart sköter och förädlar. Holmen Skog har också en stark position på virkesmarknaden, en position som de vill stärka ytterligare framåt. Med ambitionen att vara den bästa skogliga affärspartnern och ledande inom sin bransch, behövde Holmen Skog en skalbar och modern CRM-lösning för att modernisera och digitalisera kundresan och kundupplevelsen för deras skogsägare.
Den nya CRM-lösningen ska stötta med ökade kundinsikter och målgruppsanpassad kommunikation samt stötta skogsägarna i alla steg i kundresan med rätt information, i rätt tid och i rätt kanal.
Som ett led i tidigare projekt med Nexer Maverick som partner kring att visualisera sin kundresa samt valet av Microsoft som plattform i koncernen så föll valet naturligt på Microsoft Dynamics 365 Sales med Nexer Enterprise Applications som implementeringspartner.
Nexers breda kunskap om Dynamics 365 samt att Nexer tidigare implementerat CRM – lösning i två andra bolag i koncernen, både Holmen Iggesund och Holmen Paper, gör att förtroendet för Nexer i koncernen är stort.
”För oss är kundupplevelsen vårt största fokus och det är där CRM kommer in för att lyckas med våra mål. Implementationen är rent avgörande och Nexers starka kompetens är det vi saknar. Nexer är duktiga, och har alltid varit duktiga på att också lyssna in och då vi har arbetat tillsammans i snart 3 år så var valet av dem som partner naturligt givet vår historik tillsammans.” Ida Thermaenius, Marknadschef, Holmen Skog.
Resultat och nästa steg:
Med Microsoft Dynamics 365 Sales kommer Holmen Skog att underlätta den nuvarande säljprocessen/köpprocessen samt öppna upp för lättare kundkontakt och kunduppföljning. Implementeringsprojektet är uppdelat i två olika faser där man i första fasen kommer att implementera Microsoft Dynamics 365 Sales module samt integration mot flera av Holmens Skogs nuvarande system. I fas två implementeras integrationen mot Holmens ERP system.
”Nexer är väldigt glada över det fina samarbetet vi har med Holmen och stolta över förtroendet att en tredje gång att implementera CRM för Holmen Group. Holmen har höga ambitioner och är angelägna och dedikerade att skapa den bästa kundresan. Detta gör samarbetet utvecklande och dessutom kul längs vägen. Vi ser fram emot ett långt samarbete tillsammans”. Joakim Borgman, Business Manager, Nexer Enterprise Applications.