Efter flera förvärv under 2021 meddelar nu Valtech förvärvet av Absolunet, ett professionellt tjänsteföretag specialiserade på e-handel och digital transformation.
Runt om i världen på alla Valtechs +50 kontor välkomnar man ännu en byrå till Valtech-familjen.
Absolunet stärker Valtechs position inom handel och befäster ytterligare rollen som en dominerande, global aktör inom e-handelstjänster.
Förvärvet av Absolunet adderar inte bara 300 nya högkvalificerade medarbetare till Valtech, det stärker även dess ledarskap på många av marknadens stora handelsplattformar som Adobe, Salesforce, commercetools, Optimizely, SAP och VTEX.
Utöver den tekniska grunden fördjupar förvärvet av Absolunet Valtechs expertis ytterligare när det gäller att göra det möjligt för kunder att skala sina e-handelskanaler, inklusive CX strategi, marketing automation, kunddataplattformar, dataanalys och personalisering.
“Vi är otroligt glada över att teamet från Absolunet blir en del av Valtech”, förklarade Olivier Padiou, VD på Valtech. “Deras e-handelsexpertis, innovationsförmåga och tekniska kapacitet passar bra tillsammans med vår befintliga talang och kapacitet. Företag inom alla branscher måste förnya sig i det sätt de driver sin verksamhet. Omnikanalhandel är en viktig del av denna utveckling. Tillsammans med det rutinerade teamet från Absolunet är vi väl rustade att ta våra kunders verksamhet till nya nivåer.”
“Idag handlar e-handel om att förstå kundresan och att kunna erbjuda relevanta e-handelsupplevelser på alla nivåer”, säger Charles Desjardins, Absolunets VD och ny EVP, Nordamerika för Valtech. “Din e-handelsstrategi måste genomsyra alla delar av din verksamhet från inköp till marknadsföring, distribution, kundservice med mera. Tillsammans ger Valtech och Absolunet ett svar för företag som vill ta itu med komplexiteten i designen av kundupplevelser, utförande av e-handel och organisationsförändringar. ”
Valtech har nu mer än 4 500 strateger, experience designers, marknadsförare, data scientists, creatives och software engineers som spänner över fem kontinenter med över 50 kontor i 18 länder.