New Distribution Capability (NDC)erbjuder en möjlighet för resebranschen att komma ikapp andra digitala återförsäljare och skapa resor till alla aktörers för- änderliga behov.
För att utforska framstegen och intrycken kring NDC så har vi på Amadeus frågat våra partners inom branschen; flygbolag, resebyråer och fö- retag, samt våra egna Amadeus NDC-experter.
Genom de insamlade insikterna kan vi ge en överblick över var vi är idag som bransch, när det gäller NDC-beredskap. Samt belysa några av de hinder som fortfarande finns för att nå full industrialisering och visa hur aktuell resehandel ser ut. Under de senaste 18 månaderna, trots pandemin, har drivkraften gäl- lande NDC inte fastnat. Faktum är att den allmänt delade visionen ”att fokusera mer på resenärernas behov och förenkla processer” har gjort flera framsteg.
Ladda ner Amadeus White paper: ‘NDC 2021 och vägen till industrialisering’ för att ta reda på mer om nästa steg som behövs för att ytterligare skynda på NDC samt få insikt om vad andra branschledare gör. Du får bland annat reda på:
• Hur NDC hjälpte British Airways att skapa dussintals nya prispunkter på sina flygningar, samtidigt som de ökade i 100-tal sina tilläggsbokningar.
• Hur Travix använder NDC för att förnya biljettutbudet och förbättrade tvärsäljnings- och merförsäljningsalternativen.
• Flight Center berättar om NDC:s kommersiella inverkan på deras förhål- lande till flygbolagen.
• IATA berättar hur NDC accelererar snabbt, och att engagemanget från flygbolag och technologibolag, är avgörande för initiativets fortsatta framgång.
• Du kommer också att höra från toppchefer på CWT, Volkswagen, House of Travel och mer.
NDC har potential att kraftigt utöka de kommersiella möjligheterna för alla inom resebranschen. Tiden att börja tänka på hur du kan förnya dig med NDC är nu, eftersom det tar fart snabbt. Genom NDC-teknik kan vi driva resebranschen framåt.