Teknikmagasinet lanserar ny e-handel och grafisk profil
Hem E-HANDEL Teknikmagasinet lanserar nu en ny e-handel och grafisk profil

Teknikmagasinet lanserar nu en ny e-handel och grafisk profil

Publicerat av: Redaktionen

I början av februari lanserade Teknikmagasinet sin nya e-handel och samtidigt en helt ny grafisk profil.

Den nya grafiska profilen ska upplevas mer modern och glädjefylld, med mer inspiration och en mer personlig tonalitet.

Samt även ligga som grund för bolagets positionering framåt – en tydlig destination för ny, såväl som begagnad teknik.

I samband med ett omtag av e-handeln, där hela den tekniska lösningen bytts ut till Norce commerce, har Teknikmagasinet även sett över sin grafiska profil. “Det fanns ett behov av att förtydliga Teknikmagasinet som en destination för begagnade enheter, mobilreparationer och andra tekniska livsstilsprodukter” berättar Sema Schmidt, CCO & Head of eCom på Teknikmagasinet

Den nya visuella identiteten har tagits fram med ledord som glädjefylld och modern, något som återspeglas i val av färger, typsnitt, bilder och tonalitet.

“Viktigt i det kreativa arbetet har varit att behålla Teknikmagasinets kärna – att skapa glädje genom teknik, vilket bolaget gjort sedan 1989. Teknik ska vara roligt och inspirerande. I och med förändringarna som gjorts hoppas vi kunna accelerera försäljningen av begagnade enheter, genom smidigare kundresor och mer inspirerande innehåll. En del jobb kvarstår fortfarande, men lanseringen är ett viktigt första steg för att kunna driva vår e-handel framåt, med helt nya tekniska förutsättningar på plats”, avslutar Sema Schmidt.

Den nya e-handeln är framtagen för att bland annat göra det enklare för kunder att handla online. Därför har kundresorna förtydligats och gjorts enklare och särskilt omhändertag har gjorts kring försäljning av begagnade mobiler samt mobilreparationer.

Teknikmagasinet lanserar ny e-handel och grafisk profilProjektet har involverat flera partners där branding, design och e-combyrån Grebban har levererat varumärkesstrategi och Teknikmagasinets nya visuella identitet med tillhörande UX/UI-design av den nya e-handeln. Partnersense har stått för implementation av en modulbaserad arkitektur där CommerSense och Norce Commerce är två nyckelkomponenter för leveransen av den nya handelsplattformen. Tre Kronor Media är Teknikmagasinets mediabyrå och kommer hjälpa att ta ut den visuella identiteten i köpta, digitala kanaler.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar