Office Depot Svenska AB stärker positionen som en av landets ledande leverantörer av kontorslösningar.
Under året har inte minst e-handelsverksamheten vuxit, tack vare flertalet nya kunder och avtal.
Framgången ligger i ett sortiment skräddarsytt för flexibla kontor, en helhetslösning för det alltmer populära hybridarbetet.
Office Depot ser tillbaka på ett framgångsrikt år. Flertalet nya stora kunder och vunna upphandlingar har särskilt gynnat företagets B2B e-handel, som ökat med nära tio procent sedan motsvarande period förra året. Office Depots e-handel står idag för ca 55 procent av den totala omsättningen, motsvarande drygt 500 miljoner.
– Vi har ju 41 butiker runtom i Sverige men det vi framför allt ser nu är att allt fler stora svenska B2B-företag hittar till vår nätbutik. Att just onlineförsäljningen ökat är glädjande inte minst eftersom det är en fortsatt utmanande marknad för den svenska e-handeln i övrigt, säger Frank Egholm, vd på Office Depot Svenska AB
En framgångsfaktor för Office Depot har varit att erbjuda ett sortiment för mer flexibla kontor, i en tid då många företag måste anpassa sig efter alltmer hybrida arbetssätt.
– Omvandlingen av arbetslivet och kontorsmiljön ställer mycket högre krav på företag att kunna erbjuda ett flexiblare och mer hållbart arbetssätt. Alla anställda – oavsett om de jobbar hemma eller på kontoret – bör ju ha samma rätt till hållbara, ergonomiska och trivsamma arbetsmiljöer, säger Frank Egholm.