LG UTVECKLAR SITT VARUMÄRKE – MED SINA KUNDER SOM FRÄMSTA FOKUS
Hem PRODUKTNYHETER LG utvecklar sitt varumärke

LG utvecklar sitt varumärke

Publicerat av: Redaktionen

LG Electronics (LG) har gjort ytterligare framsteg på den globala marknaden med sina varumärkesstrategier och placerar sig därmed som ett globalt toppvarumärke.

I rapporten, Best Global Brands 2024, gjord av det globala varumärkeskonsultföretaget Interbrand, hamnade LG på plats 97, med ett varumärkesvärde på cirka 6,5 miljarder dollar.

Genom en omfattande analys gör Interbrand en bedömning av varumärkesvärdet, där faktorer som varumärkets riktning, engagemang och relevans tas i beaktning. Interbrands ISO-certifierade utvärderingskriterier anses vara den mest pålitliga metoden inom varumärkesbyggande och marknadsföring.

LG visar en signifikant ökning (38,7 procent) i varumärkesvärde efter att ha utvecklat både affärsverksamheten och varumärkets konkurrenskraft jämfört med förra året. Många poäng hämtades även i kategorierna för varumärkets roll och styrka.

LG UTVECKLAR SITT VARUMÄRKE – MED SINA KUNDER SOM FRÄMSTA FOKUSDe positiva framstegen är ett resultat av flexibilitet för att genomgående öka kundengagemanget med kommunikation både online och offline. LG har en vision att utvecklas till ett ”Smart Life Solution Company” och har sedan denna utvecklingsperiod inleddes under förra året ökat i varumärkesvärde. Målet med utvecklingen är att kunna förbättra sina kunders upplevelser både hemma och i offentliga utrymmen, men även i virtuella och digitala miljöer. Några initiativ som utförts är exempelvis kampanjer och pop-up-evenemang som har fokuserat på framtida kunder från yngre generationer.

”Vi håller på att förvandlas från ett ledande företag inom hushållsapparater och konsumentelektronik till ett Smart Life Solution Company. Som en del av denna omvandling har vi inlett vår varumärkesförnyelse baserat på vårt långvariga löfte, ’Life’s Good’. I denna historiska händelse gällande affärsutveckling är vi stolta över att bli erkända som ett av de 100 främsta globala varumärkena, vilket är ett bevis på vår starka varumärkesnärvaro och tillväxtpotential.”, säger William Cho, VD för LG Electronics.

 

 

Om LG Electronics

LG Electronics Inc. (LG), med över 70 000 anställda som arbetar på 140 platser runt om i världen och en total global försäljning på 56 miljarder dollar under 2020, är en globalt ledande teknikinnovatör inom hemelektronik, vitvaror, och mobilkommunikation. Företaget består av fem affärsenheter – Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components samt B2B – och är en av världens ledande tillverkare av konsumentelektronik, vitvaror samt lösningar för kyla och värme. LG strävar ständigt efter att utveckla hållbara produkter som gör livet enklare för konsumenter över hela världen. Som ett bevis för detta arbete fick LG Guldstatus i EcoVadis hållbarhetsanalys för 2023. För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com.

 

 

Relaterade Artiklar