Loyalty Group har lanserat Wernersson osts nya hemsida
Hem PRODUKTNYHETER Loyalty Group har lanserat Wernersson osts nya hemsida

Loyalty Group har lanserat Wernersson osts nya hemsida

Publicerat av: Redaktionen

En modern, teknisk plattform som är byggd för att inspirera konsumenten och öka efterfrågan.

Har ni någon gång undrat över hur man förnyar middagar, grillningar, efterrätter eller tilltugg?

I dag söker tiotusentals människor varje dag på ord som ostbricka, ostrecept, osttyper osv. Loyalty Group har lanserat Wernersson osts nya hemsida – som har Google- och SEO-optimerade landningssidor med rätt taggar, titlar och innehåll. Varje träff ska inspirera till nya kreativa matupplevelser.

På Wernersson Osts nya hemsida blir det enkelt att hitta inspiration till både fester och vardagslyx. Sajten är fylld av allt från kändisars favoritrecept, till de bästa såserna och maträtterna innehållande ost. Men det är inte bara en vanlig hemsida, det finns också flera smarta funktioner för att maximera användarupplevelsen. Allt är anpassat för att konsumenten enkelt ska kunna navigera, hitta rätt ost, lära sig om olika osttyper, använda och spara sina favoritrecept med mera.

Fokus på långsiktigt lojalitetsbyggande

Loyalty Group har lanserat Wernersson osts nya hemsidaLoyalty Group är experter på utveckling och drift av tekniska lösningar inom lojalitet, kundnöjdhet, poängshoppar, premie- och produktframtagning, sourcing och motivationssystem. Man driver och utvecklar även andra typer av webblösningar men alltid med fokus på lojalitetsskapandet. Att utveckla Wernersson Osts hemsida krävde en förståelse för slutkunderna där målet var att skapa tillgänglighet, synlighet och att tillfredsställa deras behov. Samtidigt ville man väcka nya idéer kring ost och mat. En bibel för ostälskaren helt enkelt!

”Wernersson uttryckte ett behov att nå fram till konsumenten, skapa inspiration och på så sätt även skapa en efterfrågansoy som gynnar återförsäljarna*. Vi byggde sajten på Shopsetup TM:s avancerade tekniska plattform som ger utrymme till vidareutveckling och ännu fler funktioner i framtiden. Den är givetvis helt responsiv, dvs. den fungerar lika bra i mobil som på större skärm. En rolig del för oss på Loyalty Group är att få vara med och inspirera konsumenten till användandet av ost på nya sätt: i matlagning, i desserter, både till vardags och till fest. Jag tycker att funktionerna och sajten blev inspirerande och kommer själv att använda den mycket. Det är enkelt att navigera, söka, dela, betygsätta osv. Vi ser denna utveckling som starten på ett långsiktigt samarbete och är redan i full fart med nya dialoger kring nästa steg. Vem vet, det blir kanske kampanjsystem för dagligvaruhandeln eller motivationssystem och e-lärande för personalen på Wernersson Ost som nästa projekt?” Sofie Laupa, VD Loyalty Group
*Återförsäljare: t.ex. Ica, Prendo och Gourmetrummet.se

Ett givande samarbete med kunden i centrum

Wernersson Ost är Nordens största ostgrossist. De köper in, förädlar och marknadsför ett brett, attraktivt och internationellt profilerat ostsortiment till kunder i Norden och i Baltikum. ”För oss är det viktigt att samarbeta med en partner som både har spetskompetens och en förankring i verkligheten. Vi valde att anlita Loyalty Group för att de är ett av få företag som både förstår konsumentens behov i ICA-butiken där våra varor säljs samt vikten av närvaro i den digitala världen där inspiration, ostkunskap och storytelling ska giftas samman med verkligheten på ett nytt och spännande sätt.” Magnus Andersson, VD Wernersson Ost

 

Relaterade Artiklar