Victor Molen är entreprenören som revolutionerar people counting med artificiell intelligens.
Du tänker troligtvis just nu: Vad är people counting?
En besöksräknare (på engelska people counting) är helt enkelt enheter som räknar besökare.
Hur många som går in, hur många som går ut, besöksflöden, kundresor, besöksbeteenden, hur många av besökarna som är män, antal kvinnor och deras ungefärliga ålder i lokaler som exempelvis butiker och gallerior.
Traditionella lösningar har bara kunnat räkna antalet besökare men nu har ett svenskt AI bolag knäckt koden med hjälp av en smart besöksräknare.
Den patenterade lösningen är mer kostnadseffektiv och mycket mer tillförlitlig enligt företagets VD, Victor Molen som enligt Breakit fått tunga investerare bakom sig, som Filippa Ks tidigare VD och H&Ms tidigare AI chef.
- Indivds patenterade besöksräknare är mycket mer kostnadseffektiv än andra besöksräknare på marknaden tack vare tekniska fördelar, ingen ytterligare hårdvara, en helt molnbaserad lösning och de senaste framstegen inom artificiell intelligens. Företag som använder Indivds lösning sparar mellan upp till 95% på sina kostnader jämfört med andra lösningar säger Victor
Indivds lösning erbjuder realtidsmätning och prognoser, vilket tar besöksräkningen till en ny nivå och ger mer tillförlitliga insikter. Genom deras visuella editor kan kunderna förstå avdelningar och kategorier på ett sätt som är jämförbart med e-handel. Dessutom är Indivds lösning GDPR-säker och den enda besöksräknaren som godkänts av en europeisk dataskyddsmyndighet.
- Vår lösning är enkel att implementera och kan anslutas till befintliga kameror och dina platser mycket snabbt, säger Victor Molen, medgrundare av
Indivd är ett innovativ startup som erbjuder avancerade lösningar inom people counting med artificiell intelligens. Med deras lösning kan kunderna dra nytta av tillförlitliga och värdefulla insikter på ett kostnadseffektivt och enkelt sätt.