Coop lanserar nu det digitala presentkortet, det första i sitt slag i dagligvaruhandeln.
Den nya innovativa tjänsten är enkel att både använda, och köpa till någon som man vill uppmärksamma.
Det digitala presentkortet är en efterfrågad produkt som ytterligare förstärker Coops digitala erbjudande.
Coops digitala utvecklingsresa fortsätter där stort fokus läggs på att utveckla lösningar och tjänster som stärker erbjudandet till kund och medlem. Det nya digitala presentkortet från Coop är en smidig tjänst för Coops medlemmar och kunder som öppnar upp nya möjligheter att sprida glädje och uppmärksamma någon man bryr sig om.
Coops digitala presentkort kan köpas på Coop.se och i Scan & Pay-appen, och man betalar för det med ett betalkort eller swish. Mottagaren får presentkortet via sms eller mail tillsammans med en kod som registreras i Scan & Pay-appen vid betalning av varor eller i en bemannad butikskassa. Vill man se vad man har för saldo kvar på presentkortet gör man det enkelt via länken till presentkortet.
I den första versionen av det digitala presentkortet kan köparen välja mellan olika presentkortsillustrationer och skriva en personlig hälsning till mottagaren.
– Det här är en helt ny typ av tjänst i dagligvaruhandeln. Jag är säker på att det nya digitala presentkortet kommer att uppskattas av både den som får ett och den som skickar. Vi öppnar nu upp en helt ny kundupplevelse som gör det ännu enklare för kunder och medlemmar att handla på Coop, säger Lennart Byström, Direktör Digital & IT.
Coops nya digitala presentkort är inte bara en smidig lösning för Coops medlemmar och kunder utan även en lösning som efterfrågats av företag med behov av att köpa större presentkortsvolymer. Eftersom presentkortet är digitalt kan det distribueras på ett effektivt sätt till många mottagare och med låg miljöpåverkan.