Smarriga burgare utan leveranskostnad när McDonald’s lanseras på Wolt+
Hem TRANSPORT-&-LOGISTIKWOLT Smarriga burgare utan leveranskostnad när McDonald’s lanseras på Wolt+

Smarriga burgare utan leveranskostnad när McDonald’s lanseras på Wolt+

Publicerat av: Redaktionen

Från och med idag blir McDonald’s en del av Wolts egna prenumerationstjänst Wolt+, där plattformens användare helt och hållet slipper leveranskostnader när de beställer från någon av de 61 restauranger som ligger i de städer Wolt finns representerade i.

Antalet beställningar en prenumerant kan göra är obegränsat.

McDonald’s är Sveriges största restaurangkedja med 200 restauranger från norr till söder och gjorde entré på Wolts plattform 2018.

Sedan dess har McDonald’s varit en av de i särklass mest populära restaurangerna på plattformen.

Nu blir McDonald’s en del av prenumerationstjänsten Wolt+. Prenumeranter kan göra ett obegränsat antal beställningar per månad, där leveranskostnaden slopas, från någon av de 61 restauranger som finns spridda över de 19 städer i Sverige som Wolt finns representerade i (utrullningen av restauranger sker successivt under kommande dagar).

McDonald’s blir den största restaurangpartnern att ansluta till prenumerationstjänsten.

Smarriga burgare utan leveranskostnad när McDonald’s lanseras på Wolt+

– De senaste åren har vi gjort stora investeringar för att modernisera och förbättra gästupplevelsen – vi tillagar burgarna på beställning, gästerna kan välja att få maten serverad vid bordet eller levererad hem och både beställning och betalning kan nu göras direkt i McDonald’s app. Initiativet med Wolt+ känns spännande och vi tror att våra gäster kommer att uppskatta den nya tjänsten, säger Linnéa Andersson, Digital Manager på McDonald’s i Sverige.

Gått starkt under året

Under 2023 har Wolt+ vuxit på flera sätt. Antalet beställningar som prenumeranter gjort har från början av året till idag ökat med 141 procent, och antalet användare har ökat med 108 procent. Prenumerationskostnaden ligger på blygsamma 69 kr per månad, man behöver bara göra ett par beställningar månadsvis för att det ska löna sig.

Johan Grönvall är VD på Wolt och säger:

– Det känns riktigt kul att så pass många är intresserade av vår prenumerationstjänst. Jag tror att många svenskar har vant sig vid att betala en månadskostnad för premiuminnehåll och det man verkligen gillar, där streaming- och musiktjänsterna har banat vägen. Det är superkul att McDonald’s hänger med oss på det här tåget, de är en tongivande aktör och kommer skapa ännu mer värde för våra trognaste kunder.

Relaterade Artiklar