Den digitala handelsplattformen Wolt lanserar nu en internationell kampanj där skådespelaren Owen Wilson kliver in som varumärkets första globala ambassadör.
Samarbetet sträcker sig över ett år och inleds med en kampanj för Wolt+, bolagets snabbväxande prenumerationstjänst som bland annat erbjuder 0 kr i leveransavgifter och tillgång till exklusiva rabatter och erbjudanden.
Kampanjen lanseras i 25 länder och tar avstamp i Owen Wilsons karaktäristiska humor – avslappnad, igenkännbar och charmig – samtidigt som den visar hur Wolt+ gör vardagen enklare: från middag och matinköp till att aldrig mer stå utan tandkräm.
”Jag behövde inte direkt spela någon roll den här gången, säger Owen Wilson. Mellan jobb, vardagskaos och att alltid vara utan snacks när man behöver dem som mest – Wolt är appen man vänder sig till. Middag? Fixat. Matvaror? Enkelt. Glömt tandkrämen igen? Inga problem. Wolt+ gör bara allt lite mindre krångligt”
Kampanjen kommer att synas brett på digitala och sociala kanaler samt streamingplattformar, med en 45-sekunders huvudfilm, lokalanpassade kortversioner och bonusmaterial där Owen delar med sig av sina favoritbeställningar och små stunder att fira när han är ute på språng i Europa.
”Owen har precis den ton vi gillar på Wolt – avslappnad, trygg i sig själv och lätt att relatera till, säger Fredrik Lucander, Vice President of Growth, Brand and Ads på Wolt. Vi börjar med Wolt+, men samarbetet med Owen handlar om mer än ett enskilt erbjudande. Det handlar om att visa hur Wolt kan vara en del av människors vardag – från mat och dagligvaror till mycket mer – på ett sätt som känns personligt, användbart och lokalt.”
Wolt+ är Wolts månatliga prenumerationstjänst som erbjuder 0 kr i leveransavgifter, 10 % rabatt på utvalda produkter och exklusiva deals från restauranger, matbutiker, butiker och lokala favoriter. Med över en miljon medlemmar är det ett populärt val för den som vill få hem det man behöver snabbt, enkelt och utan stress – ofta lönar det sig redan efter tre beställningar. Sedan lanseringen 2021 har medlemmar sparat över 200 miljoner euro.
Sammanfattnigsvis:
- Wolt rullar ut sin första ambassadörskampanj med skådespelaren Owen Wilson – där fokus ligger på prenumerationstjänsten Wolt+
- Wolt+ erbjuder 0 kr i leveransavgift, 10 % rabatt på utvalda produkter och exklusiva erbjudanden från restauranger, butiker och lokala favoriter
- Medlemmar har tillsammans sparat över 200 miljoner euro sedan lanseringen