Svenska hjulonline satsade stenhårt på sin SEO under corona pandemin.
Nu visar man upp en organisk trafikökning med över 600 procent, samtidigt som intäkterna lyfte med 268 procent.
– Organisk trafik från sökmotorerna är något som Svenska hjulonline prioriterar högt, och under 2021 är planen att öka takten i E-commerce SEO ytterligare avslöjar Simon Andersson, Ehandelsansvarig
Den sida som blev mest klickad på hemsidan under 2020 var däckomvandlaren 2.0 man utvecklade till ett gratis verktyg där bilister kan se vad som passar bilen. Där hade man mer än 20 000 besökare under året, som ledde till cirka 3 000 utförda däcktester. För tillfälligt har man pausat verktyget för att integrera det med leverantörer.
Simon som till vardags även är frilansfotograf fick i uppdrag av dom nya ägarna att sprida bilder på TikTok med hjälp av influencers. Även där ökade varumärkeskännedomen om Hjulonline.se
– Nu jobbar vi aktivt med affiliatemarknadsföring och har lyckats få in sajten hos stora företag som SAS, Aftonbladet och PriceRunner avslutar Simon
Svenska hjulonline köptes upp av ABS Wheels under 2021. Integreringen kommer att ske under sommaren och man planerar att breda utbudet.