Sammankoppling av kundhantering och kreativitet ger generativ AI i företagsappar
Hem APPAR Sammankoppling av kundhantering och kreativitet ger nu generativ AI i företagsappar

Sammankoppling av kundhantering och kreativitet ger nu generativ AI i företagsappar

Publicerat av: Redaktionen

Idag inleder Adobe Summit EMEA 2023 – branschens ledande konferens om digitala upplevelser – genom att presentera ett brett utbud av produktinnovationer inom Adobe Experience Cloud, världens ledande lösning för hantering av kundupplevelser, Adobe Express, världens ledande allt-i-ett-app för innehållsskapande och Adobe Firefly, världens mest differentierade erbjudande inom generativ AI, som tillsammans gör det möjligt för varumärken att accelerera upplevelsebaserad tillväxt.

Adobe Experience Cloud används nu av över 12 000 kunder – inklusive 87% av Fortune 100 och 74% av Fortune 500 – och är branschens ledande plattform för att leverera, mäta och anpassa kundupplevelser, och driver europeiska toppvarumärken som Accenture, Adidas, Covento by Vestas, Crédit Agricole, Daimler Benz, Henkel, H&M, Hugo Boss, Prada Group, Publicis, Real Madrid, Salomon, Santander, Stellantis, TeamViewer, TSB Bank och Volkswagen.

Från branschspecifika lösningar som Adobe Experience Cloud för hälso- och sjukvård till mycket personliga marknadsföringsmotorer för finansiella tjänster och användningsområden för B2B, ger Adobe företag över hela världen möjlighet att driva upplevelseledd tillväxt.

“Dagens digitala ekonomi, i kombination med konsumenternas ökade förväntningar, innebär att organisationer måste vara laserfokuserade på kundupplevelsen”, säger Anil Chakravarthy, President, Digital Experience Business på Adobe. “Genom kombinationen av Adobes branschledande företagsapplikationer och starka innovationsmotor är vi i den perfekta positionen för att hjälpa varumärken att anta denna utmaning och driva hållbar, upplevelsebaserad tillväxt.”

En färsk undersökning från Adobe visar att 88 procent av ledarna inom marknadsföring och kundupplevelser säger att efterfrågan på innehåll har minst fördubblats under de senaste två åren, medan nästan två tredjedelar förväntar sig att efterfrågan på innehåll kommer att femdubblas under de kommande två åren. För att hjälpa europeiska företag att möta den ökande efterfrågan på innehåll och leverera effektfulla kundupplevelser, meddelade Adobe att man tar sin Content Supply Chain-lösning till Europa, i samarbete med ledande globala konsultföretag och mediebyråer, inklusive Accenture, IBM, Omnicom och Publicis. Den nya lösningen gör det möjligt för varumärken att öka hastigheten i innehållsutvecklingen samtidigt som den ger ledare inom kundupplevelser (CX) oöverträffad synlighet och kontroll över verksamhet och kostnader.

Adobe tillkännagav också att Adobe Firefly – Adobes familj av kreativa generativa AI-modeller och det enda erbjudandet på marknaden idag som genererar kommersiellt gångbart innehåll av professionell kvalitet – utökas till nya företagsanpassade lösningar som kommer att möta den ökande efterfrågan på digitalt innehåll. Firefly och Adobe Express for Enterprise gör det möjligt för alla anställda i en organisation att snabbt och enkelt skapa, redigera och dela framstående, varumärkesanpassat innehåll snabbt och enkelt. Som en del av detta nya erbjudande kommer företag att kunna skräddarsy Firefly med sina egna varumärkestillgångar och generera innehåll i varumärkets unika stil och varumärkesspråk. Dessutom har nya kraftfulla Adobe Sensei GenAI-tjänster för företag lanserats i Customer Journey Analytics, Adobe Experience Manager och Marketo Engage, så att företag dramatiskt kan öka produktiviteten och leverera personligt anpassade kundupplevelser i stor skala.

Ytterligare produktinnovationer tillkännages på EMEA Summit
  • Express with Firefly är en ny version av Adobes populära allt-i-ett-app för innehållsskapande och integrerar Fireflys nya generativa AI-teknik. Det ger kraften och precisionen i Adobes ledande verktyg för foto, design, video, dokument och generativ AI i en ny allt-i-ett-redigerare, som förvandlar tidigare tidskrävande uppgifter – att ta bort bildbakgrunder, skapa enastående socialt videoinnehåll, redigera PDF-filer och animera karaktärer genom ljud – till snabba, enkla och roliga upplevelser. Nu kan Firefly bäddas in direkt i Express-arbetsflöden, så att kreatörer på alla nivåer kan skapa unika bilder och texteffekter från bara en beskrivning för att förbättra inlägg på sociala medier, affischer, flygblad och mycket mer.
  • Adobe Experience Platform möjliggör personliga insikter och engagemang genom att koppla samman Adobe Real-Time CDP, Adobe Journey Optimizer och Customer Journey Analytics för att hjälpa varumärken att driva nästa fas i sina digitala omvandlingar: omfattande personalisering i viktiga ögonblick, samtidigt som kunddata skyddas och säkras. Nya globala partner och avancerade funktioner för målgruppshantering kommer att påskynda leveransen av personaliseringskampanjer, så att varumärken automatiskt kan ta in målgruppssegment från hela organisationen i Real-Time CDP, med inbyggd styrning och nya hanteringsfunktioner som möjligheten att lyfta fram de mest värdefulla segmenten.
  • Sammankoppling av kundhantering och kreativitet ger generativ AI i företagsapparNya Adobe Experience Cloud-innovationer ger större mångsidighet och AI-drivna funktioner till flera applikationer. Adobe meddelar idag tillgängligheten av Adobe Product Analytics för företagskunder, ett nytt verktyg som ger produktteam möjlighet till självbetjäning för att fullt ut förstå kundanpassning och produktanvändning. Adobe utökade också tillgången till Adobe Mix Modeler och nästa generations Adobe Experience Manager globalt, samt lanserade AI-infunderade uppdateringar av Adobe Journey Optimizer, som erbjuder varumärken kraftfulla experiment- och testfunktioner för att informera beslutsfattandet.

 

 

 

Relaterade Artiklar