Det svenska damunderklädesmärket Lace Laboratory vill stärka kvinnor och inspirera till självförtroende genom underkläder och vardagliga saker som inte bara är bekväma utan också ser bra ut.
– Våra produkter finns i en rad färger, storlekar och stilar för alla typer av kroppar.
Vi är ett communitydrivet företag och vi involverar våra kunder i produktutvecklingsprocessen, berättar Connie Fung som är e-handelschef på Lace Laboratory.
Idag är det extra viktigt att sätta autenticitet, lojalitet och förtroende i centrum för varje interaktion mellan handlare och konsumenter. Inte minst efter att tredjepartskakor fasats ut. Företag likt Lace Laboratory som har en engagerad kundkrets har redan anammat konceptet menar Susanne Holmsäter, Nordenchef på Shopify.
– Vi lever i en tid där personalisering är allt viktigare. Där man som företagare måste möta konsumenter på en rad olika plattformar och göra det på ett sätt som får dem att komma tillbaka. Shopify erbjuder en rad banbrytande och samtidigt enkla verktyg för att lyckas med detta. Ett exempel är Shopify Audiences, där du kan identifiera nya köpare som letar efter dina produkter samtidigt som verktyget hjälper dig öka din konvertering, förklarar Susanne Holmsäter.
Som ett D2C-företag med höga ambitioner att erbjuda en sömlös webbplatsupplevelse var det viktigt för Lace Laboratory att hitta en problemfri e-handelsplattform som sätter kundernas shoppingupplevelser först.
– Vi vände oss till Shopify eftersom det erbjuder en användarvänlig adminvy och färdiga teman som tar hänsyn till bästa praxis för UX. Shopify-teman gjorde det möjligt för oss att komma igång med att sälja våra produkter online utan att behöva skapa anpassad kod, vilket var viktigt för oss eftersom vi inte har ett tekniskt team internt, förklarar Connie Fung.
Shopifys plattform säkerställer att det är lätt att skala och växa sin verksamhet, oavsett företagets storlek och ens egen tekniska kunnande. Med sin erfarenhet från andra e-handelsplattformar berättar Connie Fung att hon blev förvånad över hur lätt det var att göra ändringar i front-end i temaanpassaren.
– Tack vare Shopifys enkla temaanpassare och stora bibliotek med olika webbplatsteman kunde vi hitta ett tema som fungerar för oss och våra behov, vilket begränsar den anpassade koden och utvecklingskostnaderna vi annars skulle ha ådragit oss. Avsnitten och blocken i Shopify 2.0-teman gör det väldigt enkelt att anpassa olika målsidor, vilket på andra plattformar kan ta extremt lång tid beroende på kodens komplexitet.
Shopify har även ett brett partnerprogram som bland annat består av byråer, designers, utvecklare och marknadsförare som använder Shopify-plattformen för att bygga e-handelswebbplatser, teman, appar samt olika integrationer för e-handlarna
– Jag blev glad över att se hur många officiella partners Shopify hade och hur enkelt det var att integrera via tredjepartsappar. Hur snabbt det gick att komma igång med olika initiativ var verkligen en skillnad mot det jag annars varit van vid, vilket är jättebra!
Internationell expansion via Shopify Markets står högt på Lace Laboratorys lista och man följer uppdateringarna från Shopify mycket noga. Nyligen lanserades till exempel Shopify Translate & Adapt som hjälper företag översätta innehållet i sin digitala butik till olika språk med hjälp av både maskinöversättning och manuell översättning.
– Vi är även glada över de kommande produktuppdateringarna via Shopify Markets, som kommer att stödja vår internationella expansion och mål att lokalisera vårt innehåll. Vi letar alltid efter sätt att öka vår operativa effektivitet också och använder Shopifys egna appar, såsom Flows och Launch Pad för att minska administrativt arbete och skapa automatiseringar, säger Connie Fung.