För att kunna erbjuda hyresgäster bättre service och ytterligare effektivisera hanteringen av felanmälningar, testar Helsingborgshem Reparatör Online.
–Vi tror att videosamtal kommer att möjliggöra en snabbare och effektivare lösning för många felanmälningar.
Genom videosamtalen får våra reparatörer snabbt en visuell insikt i felet och kan undvika onödiga besök, berättar Ellika Rosendahl, affärsutvecklare Helsingborgshem.
Sedan den 1 november testar Helsingborgshem om tjänsten Reparatör Online kan bli ett permanent komplement till ordinarie felanmälan. Syftet är att effektivisera och erbjuda en smidigare upplevelse för hyresgästerna.
–Vi tror att många kunder kommer att uppskatta att kunna boka en Reparatör Online. Dessutom hoppas vi också att Reparatör Online kan hjälpa våra hyresgäster att själva åtgärda enklare fel, fortsätter Ellika Rosendahl.
Flera positiva effekter förväntas av Reparatör Online, bland annat.
- Kortare handläggningstid: Minskad tidsåtgång per felanmälan.
- Färre återbesök: Minskat behov av att återkomma till samma ärende.
- Ökad kundnöjdhet: Snabbare hantering förbättrar kundupplevelsen.
- Lägre klimatpåverkan: Färre transporter ger minskad klimatpåverkan.
- Effektivare hantering: Sparar tid och resurser.
– Vi utvärderar Reparatör Online löpande och välkomnar feedback från våra hyresgäster för att ytterligare förbättra och anpassa tjänsten. Tillsammans skapar vi en bättre och smidigare boendesituation för alla, avslutar Ellika Rosendahl.
Reparatör Online har inspiration från MKB:s Husvärd online.