Fram till den 11 juni kommer festivalens besökare kunna beställa varor från foodora market direkt på festivalområdet genom Q-handelsbolagets livsmedelskedja som just nu stöper om livsmedelsbranschen i rasande fart med leveranser inom 15 minuter.
foodora market kommer finnas på flera olika platser på festivalområdet, platser där besökarna kan hämta upp sin order.
Beställningen görs som vanligt genom foodora, som därefter levererar maten och varorna till de ytor som tydligt kommer märkta med bolagets kända färg, rosa.
Besökarna kommer kunna beställa allt från frukostprodukter, campingstolar, regnponchos, till is, solkräm till bestick från foodora market.
Människorna på festivalområdet kommer också kunna beställa mat genom bl.a. foodoras koncept – Wing It som är ett ghost kitchen-koncept utvecklat av foodora. Dessa innovativa koncept ger lokala restauranger en möjlighet att bredda sitt utbud med helt nya typer av rätter digitalt och därigenom skapas nya tillväxtmöjligheter. I foodoras DNA ligger det att tänka nytt och okonventionellt för att skapa mervärde för kunder och partners. För att accelerera innovationsarbetet krävs nya typer av kreativa samarbeten. Ghost Kitchen är ett sånt initiativ.
– Vi vill hela tiden vara och verka där människor rör sig. Det känns därför extra roligt att foodora nu kan bidra till att göra festivalupplevelsen ännu bättre. foodora market och snabba leveranser fyller ett behov som ingen annan aktör tidigare har mött. Jag är stolt över att foodora är pionjärer och leder förändringen framåt, nu även inom festivalbranschen, säger Joakim Slettengren, vice vd foodora
– Det är spännande att äntligen få förverkliga detta samarbete med foodora. Deras koncept blir ett lyft för våra festivalbesökare, som snabbt och smidigt kan lägga sina beställningar direkt från husvagnen eller tältet utan att behöva vänta i kö eller trängas. Utbudet i butiken blir dessutom bredare än det vi tidigare haft, säger säger Mats Lindgren, Food & Catering Manager på Sweden Rock Festival.