Norwegian samarbetar för första gången med Strawberry och UNICEF om den digitala julkalendern.
Bakom kalenderluckorna finns gåvor i form av resor, övernattningar och presentkort från de två företagen och deras samarbetspartners, förutom World Gifts till UNICEF.
Både Norwegian och Strawberry har ett mångårigt samarbete med UNICEF och partnerskapen innebär bland annat att företagen bidrar till humanitära kampanjer, insamlingskampanjer och donationer från kunder.
– Att vi samarbetar med Norwegian i årets julkalender är en naturlig förlängning av vårt partnerskap och vår gemensamma värdegrund. Strawberry har under många år stöttat UNICEF och deras arbete för barn i nöd, och tillsammans med Norwegian kan vi bidra till att ännu fler barn får en bättre framtid, säger Bjørn Arild Wisth, vice VD för Strawberry.
Norwegian lanserade den digitala julkalendern 2013, och dess popularitet har ökat för varje år. I år är det första gången kalendern lanseras tillsammans med Strawberry och UNICEF, och förutom priser i form av flygbiljetter och hotellvistelser, kommer julkalendern även ha luckor där vinnarna får Världsgåvor som går direkt till UNICEF.
– UNICEF är otroligt tacksamma för samarbetet vi har med Norwegian och Strawberry, eftersom de hjälper till att skapa en bättre framtid för barn och samhällen världen över. Deras engagemang för att hjälpa oss att nå alla barn är inspirerande för oss och vi hoppas att fler kan motiveras att ge meningsfulla julklappar i år. En världsgåva kommer att kunna rädda liv och bidra till kampen för att nå varje barn i tid, säger Maria Greenberg Bergheim, generalsekreterare för UNICEF.
UNICEF uppmuntrar företag och privatpersoner att köpa Världsgåvor i julklapp i år.