Wolt lanserar tredje upplagan av Algorithmic Transparency Report
Hem TRANSPORT-&-LOGISTIKWOLT Wolt lanserar tredje upplagan av Algorithmic Transparency Report

Wolt lanserar tredje upplagan av Algorithmic Transparency Report

Publicerat av: Redaktionen
  • Varje dag använder miljontals människor över hela Europa AI-drivna appar, vilket underblåser pågående diskussioner om AIs framtida roll och behovet av att förstå hur det verkligen fungerar

  • På Wolt är vårt mål att vara öppna och transparenta om algoritmerna och AI som driver vår plattform och vi är stolta över att vara ledande med vår serie Algorithmic Transparency Report

  • Ett spännande tillskott i år är vår syn på generativ AI och hur det förbättrar effektiviteten hos Wolt

Den digitala handelsplattformen Wolt lanserar idag den tredje upplagan av sin Algorithmic Transparency Report.

Rapporten syftar till att avmystifiera algoritmerna som driver Wolts plattform, och beskriver varför de används och hur de fungerar för konsumenter, kurirpartners och handlare.

Under 2022 blev Wolt en pionjär inom den digitala plattformsbranschen genom att lansera den första algoritmiska transparensrapporten någonsin. WageIndicator har erkänt Wolts engagemang för transparens och lyfter fram rapporterna som en av de bästa metoderna i branschen.

Årets rapport är uppdelad i sektioner för konsumenter, handlare och kurirpartners, vilket gör det enkelt för dem att förstå hur algoritmer formar deras interaktioner med Wolt och förbättrar deras övergripande upplevelser. Det omfattar även data- och produktsäkerhet. Ett spännande och viktigt tillskott i år är ett kapitel om generativ AI och hur det förbättrar effektiviteten hos Wolt.

Wolt lanserar tredje upplagan av Algorithmic Transparency ReportWolt tror att publicering av algoritmisk transparens ger kunder och partners makt. Det ger värdefulla insikter och uppmuntrar förtroende, ansvarighet och välgrundat beslutsfattande. I sin tur hjälper det också företag och samhällen att blomstra. I en Wolt-undersökning frågade Wolt kurirpartners hur viktig algoritmisk transparens är för dem; över 90 % svarade att det var det.

Vincent Ho-Tin-Noe, Chief Product Officer hos Wolt, säger:

Wolts uppdrag är att förbättra de städer vi finns i, och vi tror att det kan hjälpa oss att uppnå detta mål att vara öppen och transparent om vår teknik. Aldrig har det varit viktigare att dela information på ett tydligt och begripligt sätt så att kunder och partners bättre kan förstå sin interaktion med oss, hålla oss ansvariga och förbättra sina övergripande upplevelser på vår plattform.”

Läs Wolts tredje rapport om algoritmisk transparens här.

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar