Svenska AI-startupen Bubbi i övertecknad nyemission för skalning av personaliserad E-handel
Hem E-HANDEL Svenska AI-startupen Bubbi i övertecknad nyemission för skalning av personaliserad E-handel

Svenska AI-startupen Bubbi i övertecknad nyemission för skalning av personaliserad E-handel

Publicerat av: Redaktionen

Bubbi (bubbi.ai) har under 2023 väckt intresset inte bara hos e-handlare utan också från välkända e-handelsprofiler och investerare.

Den AI-drivna tjänsten har använts av bl.a. Gymgrossisten, Ideal of Sweden, Euroflorist, Bodystore och Besikta bilprovning i deras arbete med att med hjälp av AI-tekniken skapa mer träffsäkra kundupplevelser på sajt.

Bubbi har under hösten tagit in 5,5 miljoner kronor i en övertecknad nyemission och säkrat stöd från framgångsrika e-handelsprofiler.

Bland investerarna finns Pelle Petterson, grundare och vd på tillväxtbyrån Omniarch samt Victor Dahlborg, grundare av Refunder. Ägandet är fortsatt centrerat kring Bubbis grundare.

“Vårt mål med Bubbi är att tala direkt till ett behov hos e-handlare kring att bli än mer relevanta för sina kunder. Detta sker genom att vi i realtid fångar upp alla besökare på sajt och låter vår egenutvecklade AI-algoritm fatta beslut om vad besökare ser på sajt”, berättar Martin Lundmark, VD och grundare av Bubbi.

Bubbi kommer att använda den nya finansieringen till att möta den höga efterfrågan som finns på nästa generations AI-tjänster för e-handel, med målet att ta Bubbi till lönsamhet under våren 2024. Inom detta arbete ligger även en expansion till marknader utanför de nordiska länderna.

Svenska AI-startupen Bubbi i övertecknad nyemission för skalning av personaliserad E-handel“E-handelsbranschen har på kort tid kommit att dra nytta av AI-tekniken inom bl.a. CRM, segmentering och prognostisering, där vi i Bubbi ser goda möjligheter att ytterligare höja ribban för vad som är en hygienfaktor i arbetet med att förstå och servera kunden precis vad hon söker. Istället för att agera reaktivt på den data som finns och använda t.ex. A/B-tester, fångar Bubbis algoritm besökaren direkt när hon anländer sajt och anpassar sajtens innehåll i realtid”, säger Pelle Petterson som är grundare och vd på tillväxtbyrån Omniarch samt ny investerare i Bubbi AI.

Relaterade Artiklar