Piwik PRO lanserar ny funktion som ger svenska företag möjligheten att mäta analytics i realtid
Hem E-HANDEL Piwik PRO lanserar ny funktion som ger svenska företag möjligheten att mäta analytics i realtid

Piwik PRO lanserar ny funktion som ger svenska företag möjligheten att mäta analytics i realtid

Publicerat av: Redaktionen

Konkurrensen inom svensk e-handel är fortsatt hög samtidigt som köp från e-handelsföretag utanför Sveriges gränser tar en allt större del av marknaden.

För att möta upp denna utveckling och möjliggöra för svenska företag att anpassa sig utifrån kundernas växande krav och förväntningar har Piwik PRO tagit fram en funktion som möjliggör för företagen att följa data i realtid.

Funktionen är en integrerad del av Piwik PRO Analytics Suite-plattformen. Företagets vd Piotr Korzeniowski förklarar vad detta innebär och vilka möjligheter det kommer att ge företag och organisationer som snabbt behöver anpassa kund- och köpupplevelsen.

– Realtids-data gör det möjligt att jämföra och visualisera olika datamängder utan begränsningar. Det möjliggör en snabb förståelse för hur konsumenter reagerar både i den dagliga verksamheten och under speciella evenemang som Black Friday. Att veta hur kunderna interagerar med ditt innehåll och din produkt på olika plattformar, kanaler och enheter är avgörande för att förbättra besökarnas engagemang och maximera intäktsmöjligheterna vid varje kontaktpunkt, säger Piotr Korzeniowski, vd på analytics-leverantören och dataaktiveringsföretaget Piwik PRO.

Piwik PRO lanserar ny funktion som ger svenska företag möjligheten att mäta analytics i realtid En studie från Harvard Business Review bekräftar att företagen anser att analytics som kan genomföras i realtid är en viktig nyckel för verksamhetens framgång. Hela 76 procent menar att det är viktigt för hur väl företaget ska kunna prestera. Samma studie visar att 8 av 10 chefer anser att vikten av realtids-data kommer att öka.

När Piwik PRO nu utökar funktionaliteten i sin redan gedigna analytics-verktygslåda med möjligheten att följa data i realtid ger det svenska företag en möjlighet att följa kundernas beteenden på webbplatsen och snabbt kunna anpassa innehållet utifrån rörelsemönster och preferenser. Den data som samlas in uppdateras i analytics-verktygets instrumentpanel var 10:e sekund, med ett visningsfönster som sträcker sig från 5 till 60 minuter.

Marknadsföraren eller webbredaktören som arbetar med företagets analytics har möjlighet att anpassa och skräddarsy sin vy utifrån det specifika behovet. Den nya realtidsfunktionaliteten finns tillgänglig för samtliga Piwik PRO Core och Enterprise användare. Funktionen finns initialt i en beta version.

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar