Verve Groups ATOM 3.0 ger över 10 000 app-utgivare möjligheten att nå över 1,5 miljarder iOS-användare
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR Verve Groups ATOM 3.0 ger över 10 000 app-utgivare möjligheten att nå över 1,5 miljarder iOS-användare

Verve Groups ATOM 3.0 ger över 10 000 app-utgivare möjligheten att nå över 1,5 miljarder iOS-användare

Publicerat av: Redaktionen

Verve Group lanserar nu ATOM 3.0 – en uppdaterad och förbättrad lösning för att adressera mobilanvändare.

ATOM 3.0 är en nyskapande lösning för riktad annonsering till iOS-enheter som uppfyller samtliga krav gällande personlig integritet och ger mobila marknadsförare och annonsörer möjligheten att förutse beteendet hos anonyma användare.

Detta ger en betydlig konkurrensfördel då 75% av iOS-användare väljer att avstå från att bli spårade. En liknande trend väntas för Android.

– I de senaste uppdateringarna av iOS har det gjorts flertalet ändringar vad gäller in-app annonsering. Många användare har även valt bort spårning. Sammantaget har detta lett till en märkbar förändring, säger Joey Stern, Ad Systems Manager på TuneIn.

Verve Groups ATOM 3.0 ger över 10 000 app-utgivare möjligheten att nå över 1,5 miljarder iOS-användare

ATOM 3.0 är integrerad i HyBid SDK och kommer att kunna nå över 1,5 miljarder användare och över 10 000+ utgivare globalt. Detta gör det till den enda skalbara lösningen som riktar sig till anonyma användare på mobila enheter. Den omfattande räckvidden hos ATOM 3.0 säkerställer att annonsörer såväl som utgivare fortfarande kan nå och interagera med sina målgrupper samtidigt som de respekterar den separata användarens preferenser. Lösningen kommer initialt att erbjudas gratis till utgivare och annonsörer för att främja allmän användning och maximera dess påverkan på den digitala annonsmarknaden.

ATOM (Anonymized Targeting on Mobile) lanserades ursprungligen 2021 och är den första lösningen i branschen för riktad marknadsföring till enheter som fungerar utan att förlita sig på personlig identifiering (PII) eller mobilt ID. Med hjälp av innovativa, databaserade modeller analyserar ATOM enhetssignaler såväl som verkliga händelser samt kontext för att förutsäga användaregenskaper och kategorisera dem i separata grupper. Denna metod säkerställer att all datahantering och lagring sker säkert på användarens enhet.

Den uppdaterade 3.0-versionen erbjuder bland annat:

Förbättrad möjlighet att nå dina nyckelgrupper via enheter
Med över två års utveckling och testning erbjuder den uppdaterade versionen av ATOM, ATOM 3.0, grupper som sträcker sig över 10 nyckelkategorier inklusive beteendemässig, demografisk, mobilitet, uppmärksamhet, engagemang, speltid, privatekonomi, hushåll, aktivitet och civilstånd. Detta gör att annonsörer kan leverera högst personliga marknadsföring upplevelser anpassade till den specifika individen.

Genom att analysera olika signaler från enheter och verkliga händelser såväl som mönster gällande användning av appar, sessionstid, skärmljusstyrka och mer, kategoriserar ATOM 3.0:s maskininlärningsmodeller användare i grupper som exempelvis “teknikentusiaster”, “aktiva gamers”, “hälso- och fitnessintresserade” och “frekventa shoppare” utan att någon som helst användardata lämnar enheten. Specifika annonser väljs utifrån signalement och signaler för att hjälpa köpare som inte använder sig av personligt ID för att fatta bättre beslut. Med denna metod, som fullt ut följer befintlig integritetslagstiftning, säkerställs det att ingen personlig information används eller skickas till någon tredje part.

Prestandafördelar för mobila demand plattformar (DSP:er)

Utöver den kontextuella intelligens som tillhandahålls i bidstreamen, tillhandahåller ATOM 3.0 även ytterligare signaler och uppgifter. Även om kontextuella signaler såsom bundle-ID för appar eller annan metadata kan indikera en användares avsikt vid en specifik tid, saknar de förmågan att erbjuda en omfattande bild av användarens beteende. Genom att sammanställa många korta stunder under en och samma period av användaraktivitet bildas grupper som klassificeras av ATOM 3.0 och ger en detaljerad bild av användarbeteendet för att stärka budförfrågan, något som gör att DSP:er kan ta bättre och mer exakta budbeslut.

Framtidssäkring av annonsbranschen
I takt med att den digitala annonsbranschen kämpar med att traditionell identifiering försvinner i allt större grad, är ATOM 3.0 den enda skalbara lösningen utformad för att framtidssäkra annonsstrategier mot integritetslagstiftningar samt förändrade förväntningar hos konsumenter. Den enhetsbaserade processen erbjuder en skalbar modell som utgör en robust grund för annonsörer såväl som utgivare och ger dem möjlighet att driva tillväxt, även om de inte längre kan identifiera användare via IDFA.

– På Liftoff är vi fast beslutna att endast använda teknik som följer reglerna gällande personlig integritet. ATOM har stor potential att gynna både publicister, annonsörer och konsumenter genom att skapa bättre och mer relevanta annonsupplevelser, säger Gabrielle Mark, Business Development Manager på Liftoff.

 

 

 

Relaterade Artiklar