Lynes Technologies inleder ett nytt samarbete med Elgiganten när de lanserar UCaaS och företagsabonnemang via alla Elgigantens butiker och online.
Med 176 butiker och varuhus över hela landet är Elgiganten en av de aktörer som omsätter mest inom detaljhandeln.
Nu utökar de sitt B2B-erbjudande med företagstelefoni från lynes genom att lansera både växel och mobilabonnemang i alla sina butiker och online, efter flera lyckade piloter under våren.
– Efter att bara ha smygstartat kan vi redan se att detta kommer att vara ett viktigt verktyg för oss de kommande åren, säger Daniel Carlsson, Försäljningschef Telecom Elgiganten.
Elgiganten siktar på att öka sin B2B-försäljning genom att erbjuda en användarvänlig tjänst som kan hantera flera olika mobiloperatörer för att täcka ett vanligt förekommande behov hos kunderna.
– Vi tar in lynes i vår produktportfölj för att bredda kundbasen som vi kan hjälpa med abonnemangs- och kommunikationslösningar. Våra B2B-säljare stöter ofta på kunder som har behov av en öppen växel oberoende av operatör, säger Ilvana Cejvan, Försäljningschef B2B Elgiganten.
I takt med att upptagningsförmågan blir större spår Elgiganten en ökad försäljning tack vare det nya samarbetet.
– Behovet av lynes tjänster är stort för att kunna vinna ännu fler affärer där vi tidigare inte haft möjlighet att lämna en offert, avslutar Ilvana.
I takt med att användarnas vanor har förändrats och kraven har ökat, räcker inte alltid en mobilväxel till.
– Vi ser i allt större utsträckning att kunder efterfrågar mer än bara en mobilväxel, vilket Elgiganten nu också bekräftar med sin spaning i och med att de nu breddar sitt erbjudande via oss, säger Rickard Olin, Commercial Wholesale Manager Lynes Technologies.
För lynes blir Elgiganten en viktig samarbetspartner och med Elgigantens B2B-säljare ser lynes fram emot att hjälpa fler företag till bättre kommunikationslösningar och smartare mobilabonnemang.
– Att numera kunna erbjuda lynes i alla Elgiganten-butiker och online är smickrande för oss som teknikbolag. Vi har en bra match mellan oss och Elgigantens B2B-säljare, som alltid sätter kunden i fokus för att anpassa den tekniska lösningen efter deras behov, säger Alexander Westlund, CEO Lynes Technologies.