Under tre fredagar med start den 24 maj kommer Tre sända live från olika platser i Sverige där man inte kan tro att det finns bra mobiltäckning.
Tittarna får försöka lista ut vart mobilen som sänder live befinner sig, och den som dyker upp först på plats vinner en ny Google Pixel 8a.
Humorgruppen och innehållskaparna Random Making Movies kommer gästa livesändningarna och underhålla tittarna med ledtrådar om platsen där mobilen ligger gömd.
Två vinnare kommer koras varje livesändning, en som lottas ut bland de som gissar rätt i chatten och den som hittar mobilen först.
– Vi ville skapa en kampanj som känns lekfull och nytänkande. Geografiquiz är ett populärt och socialt format som funkar på många olika plattformar och i alla åldrar. Det känns som ett kul och nytt grepp kring vår kommunikation om styrkan i mobilnätet, säger Johan Bauer, kommunikationsstrateg på Tre Sverige.
Syftet med den nya kampanjen, som går under namnet Mobilscouta, är att öka kännedomen om att Tre täcker 99,3% av Sveriges befolkning. Det är resultatet av några års intensivt investerande i nätet med både täckning och kapacitet.
– Vi har stärkt både täckning och kapacitet i alla Sveriges regioner och i 259 kommuner. Vad gäller 5G täcker vi 40% av befolkningen där merparten är med höghastighets-5G. Under 2024 fortsätter vi bygga ut vårt 5G nät på 30 orter runtom i landet. Vi bygger också många nya basstationer som stärker täckningen runt om i landet och uppgraderar vårt 4G-nät vilket är en förutsättning för snabbt 5G. Utbyggnaden fortsätter i samma takt 2025, säger Maria Jonsson, nätchef på Tre Sverige.
Tid och datum för livesändningar:
Samtliga kommer sändas från Tre Sveriges instagramkonto: @3sverige
1. Fredag 24 maj kl 15.00
2. Fredag 31 maj kl 15.00
3. Fredag 7 juni kl 15.00
Se kampanjfilmen här: https://www.youtube.com/watch?v=UTInHhEU7TI
Kampanjen är framtagen tillsammans med BCW Sverige.