Den nya Martin & Servera-appen ger kunderna möjlighet att snabbt få en överblick över kommande leveranser.
De kommer enkelt att kunna följa en leverans från det att lastbilen lämnar Martin & Serveras lager tills varorna står på lastkajen och dessutom hantera eventuella reklamationer direkt i appen.
– Vår nya app är ytterligare ett digitalt verktyg i framkant som underlättar kundernas vardag och helt i linje med vårt kundlöfte – levererar omtanke, säger Irene Waldemarson, vd Martin & Servera Restauranghandel.
Martin & Servera-appen ger enkelt en samlad bild över kundernas1) alla leveranser, löpande notiser direkt i telefonen med aktuell leveransstatus och information om eventuella ändringar i kundens order. Inom kort går det också att göra reklamationsärenden direkt i appen.
– Utvecklingen har gjorts i nära samarbete med våra kunder och vi har fått mycket positiva reaktioner om att appen skapar trygghet och underlättar vardagen för dem. Det är naturligtvis väldigt glädjande, säger Irene Waldemarson.
Appen lanseras nu i en första version, men kunderna kan förvänta sig fler smarta funktioner framöver.
Appen är tillgänglig för kunder till Martin & Servera Restauranghandel och finns för både iPhone och Android och laddas ner via App Store eller Google Play.
- App Store (https://apps.apple.com/se/app/martin-servera/id6446774246)
- Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.martinservera.martinochservera)
Martin & Servera-appen är baserad på pinDelivers molnbaserade leveransplattform.
– Tack vare det strategiska samarbetet kring hela vår logistikprocess med pinDeliver kan vi nu kontinuerligt hålla våra kunder uppdaterade om deras leveranser och leveranstider, säger Per-Erik Kanström, vd Martin & Servera Logistik.