Kunder som driver restaurangverksamhet blir mer och mer digitala i allt från inköp till analys.
Därför finns ett stort behov av bra digitala verktyg som kan förenkla vardagen för den som driver restaurang.
För att göra det lättare för kunderna väljer Martin & Servera nu att göra sina digitala tjänster helt kostnadsfria.
– Att driva restaurang är många gånger en kamp om kronorna. Att enkelt kunna ha koll på kostnader, planera menyer och göra en enkel inventering är något vi vet att våra kunder behöver, så vi gör allt vi kan för att underlätta för dem, säger Anna Grandt, Chief Digital Officer, Martin & Servera Restauranghandel.
Martin & Servera har framgångsrikt under många år utvecklat digitala tjänster i nära samarbete med sina kunder. I dagsläget sker 85% av all försäljning digitalt.
- Menyplanering, en helt ny digital tjänst som ger full koll på prissättning och intjäning på menyn
- Inventering halverar tiden för restaurangens inventering
- Statistik & analys ger enkel överblick på restaurangens inköp och bra underlag för strategiska beslut
- Martin & Servera appen ger samlad bild över leveranser och orderstatus
– Alla kunder har redan idag tillgång till e-handeln och appen utan kostnad. Vi vill ge våra kunder chansen att nyttja fler av våra digitala tjänster, och gör nu också Menyplanering, Inventering och Statistik & Analys kostnadsfria, säger Anna Grandt.
Martin & Servera-gruppen erbjuder varor, tjänster och kunskap för restauranger och storkök i Sverige. Vi är en svensk, familjeägd koncern. Ansvarsfullt och långsiktigt företagande är en viktig del av vår verksamhet.
Martin & Servera-gruppen består av Martin & Servera Restauranghandel, Martin & Servera Logistik, Martin & Servera Restaurangbutiker, Galatea, Grönsakshallen Sorunda, Fiskhallen Sorunda och Kötthallen Sorunda.