Caspeco säkrar Hawaii Pokés systemdrift efter Leeroys konkurs.
Caspeco kommer tillsammans med sin lojalitetspartner Piggy leverera ett komplett systemstöd gällande systemdrift till Hawaii Poké.
Parterna ser positivt på framtiden.
”Vi ser fram emot samarbetet med Caspeco. Det är en leverantör med gott rykte som följt med många i vår storlek i deras vidare tillväxtresa. De har ett tydlig fokus på restaurangbranschen vilket gör att vi känner stor trygghet i arbetet framåt tillsammans med dem” säger Aaron Colman VD för Hawaii Poké.
När kassasystemsleverantören Leeroy Group AB lämnade in konkursansökan i slutet av 2022 var framtiden oviss för många av deras kunder. Plötsliga konkurser som denna synliggör vilken central del systemen har i branschen. Många verksamheter är helt beroende av sin systemdrift för att ens kunna öppna för dagen. Något somt sin tur ställer höga krav på valet av systemleverantör.
”När vi investerade i Leeroy hade de en unik lojalitetslösning på marknaden och deras konkurs var såklart inte optimal. Genom Caspecos samarbete med Piggy känner vi dock att vi nu hittat en ännu modernare lösning gällande kundlojalitet. Till det läggs alla delar som Caspeco kommer bidra med för löpande driftsanalys och personalhantering. Det är en kombination vi tror mycket på.” fortsätter Hawaii Pokés VD Aaron Colman.
Utöver kassasystem inbegriper avtalet även personalsystem och analyssystem – en systemlösning som går under namnet Caspeco 360 och erbjuder en bredd som Hawaii Poké ser stora möjligheter med. Glädjande nyheter för Caspeco och Hawaii Poké som båda kommer ut starkare.
“Vi har alla ambitioner att bidra till Hawaii Pokés fortsatta resa, det är ett modernt koncept med mat som människor verkligen gillar. Dessutom med ambitioner att växa och genom resan visa lönsamhet. En kund som vi känner lirar väl med vårt motto Av krögare för Krögare ” säger Caspecos VD Krister Fingal.