Apollo Travel stärker sin digitala position med Omniarch
Hem E-HANDEL Apollo Travel stärker sin digitala position med Omniarch

Apollo Travel stärker sin digitala position med Omniarch

Publicerat av: Redaktionen

Apollo Travel, en av Nordens största researrangörer, har inlett ett partnerskap med tillväxtbyrån Omniarch, där fokus initialt ligger på att genomföra Omniarchs populära Digital Assessment och samtidigt se Hans Edlund, Chief Strategy Officer på Omniarch gå in i Apollo Travels organisation som interim Head of E-commerce.

Samarbetet med Apollo Travel går hand i hand med det breddade intresse som Omniarch sett utkristalliseras under 2023 där tillväxtbyråns erbjudanden expanderar bortom att stötta e-handlare och varumärken med fysiska produkter i sortimentet.

“Omniarch med systerbolagen inom Root Digital Group fortsätter att stärka sin position på konsultscenen och i Apollo Travel har vi ett case som lämpade sig mycket väl för vår Digital Assessment, en nulägesanalys som bringat klarhet i var det finns potential att stärka kundrelationerna och öka försäljningen”, säger Pelle Pettersson, co-founder och vd på Omniarch AB samt vice vd för Root Digital Group.

Apollo Travel är researrangören som grundades 1986 och som för många varit synonymt med resor till främst Grekland men som idag erbjuder resor till hela världen. Sedan 2015 är bolaget en del av den privatägda tyska koncernen REWE med över 300 000 anställda.

Omniarch har under Q4 -23 tagit de första stegen tillsammans med Apollo kring att säkra kompetens och way-of-working för att svara upp mot kraven ställda från kunderna. Detta sker i en tid när intresset för resor utomlands börjar närma sig nivåerna som rådde före stålbadet för resebranschen under pandemin.

Apollo Travel stärker sin digitala position med Omniarch“Apollo Travel ser likt andra aktörer i branschen en tydlig återgång till intresse för resor och detta samtidigt som vi alla har makroekonomiska faktorer att ta hänsyn till. Därigenom ökar kraven på att vår organisation måste anpassas dels intill kundernas önskemål om att boka mer online och dels intill lönsamhetsmålen. Vi ser i Omniarchs konsultmodell en flexibilitet kring kompetens och en metodik som bäddar för att Apollo Travel möter kunderna på ett så friktionsfritt sätt som möjligt”, säger Daniel Barkland, CMO, Apollo.

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar