Amadeus stärker sin ledande position inom flygdistribution genom utökat partnerskap med Etraveli Group om NDC och innhållsstrategi
Hem ÅTERFÖRSÄLJARE Amadeus stärker sin ledande position inom flygdistribution genom utökat partnerskap med Etraveli Group om NDC och innhållsstrategi

Amadeus stärker sin ledande position inom flygdistribution genom utökat partnerskap med Etraveli Group om NDC och innhållsstrategi

Publicerat av: Redaktionen

Amadeus väljer Etraveli Group för att förbättra sitt innehåll för återförsäljare

Etraveli Group väljer Amadeus som sin primära leverantör av NDC-innehåll

Amadeus och Etraveli Group har kommit överens om ett gemensamt strategiskt initiativ som kommer att möjliggöra inköp och distribution av utvalt innehåll från Etraveli Group via Amadeus Travel Platform.

Detta kommer även att omfatta virtuellt interlining-innehåll från Etraveli Groups dotterbolag TripStack.

Amadeus stärker sin ledande position inom flygdistribution genom utökat partnerskap med Etraveli Group om NDC och innhållsstrategi

Amadeus kommer därmed att erbjuda en one-stop-shop för resesäljare för att få tillgång till mer komplext, sofistikerat och diversifierat innehåll som uppfyller de ökande kraven från dagens resenärer. Detta nya initiativ kommer efter undertecknandet av ett utvidgat och förlängt distributionspartnerskap mellan Amadeus och Etraveli Group, en ledande global teknikleverantör för flygresor, som driver Booking.com flights och omfattar egna varumärken som Mytrip, GoToGate och Flight Network.

För Etraveli Group innebär det också att man utökar sin befintliga användning av Amadeus som sin primära källa för NDC-innehåll.

Mathias Hedlund, Chief Executive, Etraveli Group, sade: “Vi är mycket glada över att arbeta med Amadeus som vår föredragna teknikpartner. Detta långsiktiga samarbete har skapat betydande värde för båda parter, och när vi nu arbetar för att öka vår marknadsandel under de kommande åren anser vi att teknikinnovatören har den storlek, ambition och förmåga som krävs för att tillhandahålla de lösningar vi behöver. Dessutom kommer innehållinitiativet, som kommer att förse Amadeus med nytt och unikt flyginnehåll, att vara det perfekta verktyget för att möta resenärernas växande krav och samtidigt öka biljettförsäljningspotentialen för återförsäljare.”

Enligt villkoren i det förnyade avtalet kommer Etraveli Group att fortsätta att implementera flera av Amadeus lösningar, vilket förbättrar sök- och servicemöjligheterna för att optimera resenärernas helhetsupplevelse.

Sam Abdou, Executive Vice President Global Sales Airline IT, Distribution and Global Online Travel Agencies, Amadeus, sade: “Amadeus har fortsatt att stärka sin ledande position som distributör av innehåll till den globala OTA (online travel agency)-marknaden genom en rad viktiga partnerskap. Idag är vi stolta över att kunna utöka vårt partnerskap med Etraveli Group, inklusive köp av innehåll och utrullning av NDC-baserat innehåll. Detta bekräftar verkligen vårt åtagande att skapa en oöverträffad marknadsplats där resesäljare enkelt kan ansluta till det mest omfattande innehållet från hela reseekosystemet och erbjuda exceptionella valmöjligheter för resenärer.”

Etraveli Group har sitt huvudkontor i Stockholm och har över 2.400 dedikerade medarbetare, kompletterat med över 1.800 konsulter, som arbetar från nio kontor över hela världen. Den snabba tillväxten sträcker sig över alla kontinenter, med kontor i Sverige, Kanada, Grekland, Indien, Polen och Uruguay.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar