AI-stödd butiksupplevelse när Didriksons återvänder till Paris för tredje året i rad
Hem E-HANDEL AI-stödd butiksupplevelse när Didriksons återvänder nu till Paris för tredje året i rad

AI-stödd butiksupplevelse när Didriksons återvänder nu till Paris för tredje året i rad

Publicerat av: Redaktionen

Efter sin lyckade franska debut 2021 är Didriksons glada att meddela att de återvänder till Paris för tredje året i rad.

Den populära popup-butiken öppnar återigen sina dörrar hos Heureux les Curieux i Le Marais för att bjuda in den franska publiken.

Den här gången tar de även med sig en AI-stödd butiksupplevelse till kundresan.

Det positiva mottagandet under de två senaste höst- och vintersäsongerna har sporrat Didriksons till att återvända med sin kollektion av snygga, funktionella och veganska jackor. Den fysiska närvaron genom en dedikerad butik är ett led i strategin att skapa en djupare kontakt med sin växande publik. Initiativet bidrar till att höja varumärkeskännedomen och efterfrågan, stärker Didriksons position som ett av de ledande jackvarumärkena i Europa och ökar närvaron på den franska marknaden.

Med fokus på kunder som värdesätter plaggens livslängd och funktionalitet fortsätter Didriksons att dedikerat leverera jackor som inte bara ser bra ut utan också står sig över tid. Varumärkets popup-butik i hjärtat av Paris bjuder in kunderna till en helhetsupplevelse för att fördjupa sig i varumärkets arv medan de provar jackorna, på riktigt eller med hjälp av AI.

– Sedan vi äntrade den franska marknaden 2021 har vi byggt en stark grund med lokala återförsäljare och konsumenter i Frankrike. Popup-butiken i Le Marais har varit en viktig del i denna framgång, och vi gläds åt att återvända till Paris i år igen. Med hjälp av AI tar vi butikskonceptet till nästa nivå och kunderna blir en del av Didriksons kustvärld, klädda i våra jackor. Frankrike är vår snabbast växande marknad 2023, både inom wholesale och DTC, och vi ser fram emot att fortsätta denna framgångssaga under de kommande åren, säger Jan Henning, Didriksons landschef för Central- och Sydeuropa.

Didriksons lyckade strategi för popup-butiker, ledd av Fredrik Kron, Head of Retail, och Camilla Gabrielsson, Visual Concept Manager, har bidragit stort till att skapa en tydlig förståelse för varumärket. Dessa butiker fungerar som strategiska kontaktpunkter och kompletterar varumärkets e-handelsinsatser genom att erbjuda produkter där kunderna rör sig. Att ta in AI-upplevelsen i butiken är ett tecken på Didriksons ambition att vara innovativa, inte bara genom sina jackor.

AI-stödd butiksupplevelse när Didriksons återvänder till Paris för tredje året i radDessutom utökar Didriksons sin räckvidd i Paris genom digital närvaro hos Galeries Lafayette och Printemps, och hos den senare visar de också upp sina produkter i fysiska butiker. Alla satsningar görs för att förstärka varumärkets synlighet och tillgänglighet ytterligare, helt i linje med strategin att nå nya kunder på nya sätt och nya platser.

Popup-butiken öppnar den första veckan i december 2023 hos Heureux les Curieux, Rue du Pont-aux-Choux i Le Marais, Paris.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar