YouGov förvärvar CPS GfK – skapar ett nytt dynamiskt sätt för företag att förstå vad världen tänker, vill och köper
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR YouGov förvärvar CPS GfK – skapar ett nytt dynamiskt sätt för företag att förstå vad världen tänker, vill och köper

YouGov förvärvar CPS GfK – skapar ett nytt dynamiskt sätt för företag att förstå vad världen tänker, vill och köper

Publicerat av: Redaktionen

Marknadsundersökningsföretaget YouGov har förvärvat GfK SE:s Consumer Panel Services-verksamhet (CPS GfK), ledande inom inköpsdata i Europa.

Affären bygger på YouGovs långsiktiga strategi för tillväxt och ökar dess närvaro inom FMCG, snabbrörliga konsumentvaror.

 Affären värderades till 315 miljoner euro och stärker YouGovs erbjudande inom de europeiska FMCG- och detaljhandelssektorerna.

CPS GfK samlar paneler från 18 europeiska länder, med data från mer än 100 000 hushåll och 18 miljoner shoppingturer. YouGov kommer att ge CPS GfK:s befintliga 1 100 kunder tillgång till en ständigt växande och uppdaterad källa av konsumentinsikter samt publikundersökningar från 26 miljoner registrerade panelmedlemmar på 55 marknader. YouGovs integrationsprogram kommer att säkerställa en sömlös övergång för CPS GfK:s kunder och anställda, och göra det möjligt för båda företagen att dra nytta av varandras styrkor från start.

YouGov förvärvar CPS GfK – skapar ett nytt dynamiskt sätt för företag att förstå vad världen tänker, vill och köper

Steve Hatch, VD för YouGov

Steve Hatch, VD för YouGov:

“Det här är ett spännande ögonblick då vi välkomnar CPS GfK:s expertteam till YouGov. Det är ett viktigt steg i vår strävan att ge människor en röst, och hjälpa organisationer att fatta bättre beslut. Tillsammans definierar vi framtiden för marknadsundersökningar. YouGov och CPS GfK kompletterar varandras styrkor. Genom att samla CPS GfK:s 60-åriga erfarenhet av att leverera beteendedata av högsta kvalitet och YouGovs marknadsledande attityddata på ett ställe, kan våra kunder fullt ut förstå vad världen tänker, köper, och vill ha.

“Tillsammans kommer vi att bygga vidare på vår gemensamma kompetens, för att förverkliga vår vision om att bli den ledande leverantören av data om kunder, marknadsföring och opinion. Med datalösningar, expertinsikter och marknadsledande analyser innebär detta förvärv att vi kommer att skapa mer värde för våra kunder och partners än någonsin tidigare.”

 Stefan Heremans, ordförande, CPS GfK:

“YouGovs förvärv av CPS GfK är ett avgörande ögonblick för CPS GfK, våra kunder och FMCG- och detaljhandelssektorn i hela Europa. Tillsammans ska vi göra det möjligt för kunderna att förstå varje steg i kundresan. I över 60 år har CPS GfK försett sina kunder med insikter om vad kunder köper. När vi nu blir en del av YouGov kan våra kunder förvänta sig ytterligare fördjupade insikter genom YouGovs data om konsumenters åsikter, motiv, önskemål och medievanor.

“CPS GfK och YouGov har mycket gemensamt – som våra högkvalitativa paneler där miljontals människor delar sina uppgifter med oss. Vi ser fram emot att investera i våra plaGormar, produkter och paneldeltagare för att ge våra kunder den mest heltäckande bilden av konsumenternas resor. Vi ser fram emot detta nya kapitel i vår långa historia som skapar mer värde för människor och företag runt om i världen.”

Relaterade Artiklar