Succékampanjen med Billo & MAX är tillbaka – bjuder svenska folket på burgare
Hem BETALLÖSNINGAR Succékampanjen med Billo & MAX är tillbaka

Succékampanjen med Billo & MAX är tillbaka

Publicerat av: Redaktionen

Succékampanjen med den digitala brevlådan Billo och burgarkedjan MAX är tillbaka.

Idag lanseras kampanjen som ger alla nya Billo-användare ett gratis Originalmål på MAX.

– När vi gjorde den här kampanjen förra året fick vi ett enormt positivt mottagande. Det var många som upptäckte Billo och vi fick in många fler kunder än vad vi kunnat hoppas på. Det var så högt tryck att vi bl.a. tvingades ringa Clear Channel och be dem att ta ner kampanjen på våra utomhusannonser runtom i landet, säger Henrik Adenskog, marknadschef på Billo.

Succékampanjen med Billo & MAX är tillbaka – bjuder svenska folket på burgareI år tar man med sig lärdomar från fjolåretskampanj och sätter ett tak på 100 000 måltider, och det är först-till-kvarn-principen som gäller. Målet med kampanjen är att få fler svenskar att skaffa eller byta digital brevlåda, skapa varumärkeskännedom om Billo och ta marknadsandelar.

– Vi är glada att samarbeta med Billo igen och tillsammans bjuda hela Sverige på vårt klassiska Originalmål, säger Caroline Pettersson, Sales & Product Marketing Director på MAX.

Kampanjen startar 17 oktober och slutar senast 31 december – eller när de 100 000 målen tagit slut.

Erbjudandet gäller på alla MAX-restauranger i Sverige genom MAX Express-appen, med undantag för Arlanda, Landvetter och Liseberg. Ordinarie pris för ett Originalmål är från 89 kronor och burgaren går att få med svenskt nötkött eller Plant Beef.

Kampanjen är framtagen inhouse av teamet på Billo.

Om Billo i korthet
  • Grundat i Sverige år 2021
  • Billo är en statligt godkänd digital brevlåda som gör livet enklare för sina användare genom att samla både digital och fysisk post i en app.
  • I dagsläget har Billo ett par hundra tusen användare i Sverige.
  • Nytt för i år är att man med Billos egna betalningstjänst även kan betala sina räkningar med kreditkort direkt i appen.
  • För Billos användare finns två val:
    • ”Digital brevlåda” innebär att brev som skickas digitalt samlas i Billo-boxen. Direkt i mobilen kan användaren ha koll på brev från myndigheter och räkningar som skickas från digitalt anslutna företag såsom elbolag och banker.
    • “All Post” är Billos unika tjänst för den som vill slippa all papperspost. När användaren har ställt om till Billos postadress kommer deras papperspost skickas automatiskt från avsändaren till Billos inläsningscentral. På så sätt samlas både digital och fysisk post i Billo-boxen.

Länk till kampanjsajten: https://billo.life/max
Läs mer om Billo: https://billo.life/

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar