Klarna fortsätter framgångsrik tillväxtresa i USA med ny prenumerationstjänst
Hem BETALLÖSNINGARKLARNA Klarna fortsätter framgångsrik tillväxtresa i USA med ny prenumerationstjänst

Klarna fortsätter framgångsrik tillväxtresa i USA med ny prenumerationstjänst

Publicerat av: Redaktionen

Idag lanserar Klarna, den AI-drivna globala betalningsleverantören och shoppingassistenten, en ny prenumerationstjänst på den amerikanska marknaden.

Klarna Plus ger betalande medlemmar (7,99 USD) möjligheten att maximera sin shoppingupplevelse genom att få tillgång till en mängd funktioner och erbjudanden, inklusive gratis användning av Klarnas populära digitala engångskort, dubbla poäng i Klarna Rewards-klubben och exklusiv tillgång till månatliga specialerbjudanden för minst $30 från populära varumärken som Nike, COACH, Macy’s, Instacart och GOAT.

Klarna fortsätter att växa kraftigt i USA, och blir i och med produktlanseringen av Klarna Plus en direkt konkurrent till Amazon på prenumerationsmarknaden inom e-handeln, som förväntas nå ett värde av hisnande 2419 miljarder USD redan år 2028 (en förväntad ökning på +1400%).

De skyhöga förväntningarna på tillväxten av prenumerationstjänster inom e-handeln beror på att konsumenternas preferenser har förändrats till följd av den växande prenumerationsekonomin inom andra sektorer. Bland annat genom prenumerationstjänster från populära varumärken inom detaljhandeln och underhållningsindustrin.

Prenumerationstjänsten Klarna Plus kommer till en början framförallt att riktas till de 7 miljoner amerikanska medlemmarna i Klarna Rewards-klubben som använder Klarnas app på månatlig basis. Klarna Rewards är ett lojalitetsprogram som låter konsumenter samla poäng i appen genom att shoppa och använda appens olika funktioner, som exempelvis budgetverktyg, prisjämförelser och notifikationer när priset sänks på sparade varor.

Klarna fortsätter framgångsrik tillväxtresa i USA med ny prenumerationstjänst“Idag är en spännande milstolpe för Klarna i och med introduktionen av vår första prenumerationstjänst någonsin, Klarna Plus”, säger David Sandström, Chief Marketing Officer, Klarna. “Vår research visar att våra amerikanska Klarna-användare vill ha den exklusiva shoppingupplevelse som prenumerationsmodeller erbjuder. Klarna Plus möter denna efterfrågan genom att tillföra ytterligare en attraktiv dimension till erbjudandet för våra 37 miljoner amerikanska Klarna-användare.”

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar