Hyundai Connected Mobility revolutionerar digitala mobilitetslösningar
Hem TRANSPORT-&-LOGISTIK Hyundai Connected Mobility revolutionerar digitala mobilitetslösningar

Hyundai Connected Mobility revolutionerar digitala mobilitetslösningar

Publicerat av: Redaktionen

Hyundai Motor Europe har annonserat Hyundai Connected Mobility – en ny affärsenhet som etablerades i april för att hjälpa Hyundai att leverera på övergången mot software-defined vehicles (SDV) och smarta mobilitetslösningar.

Hyundai Connected Mobilitys mål är att erbjuda en rad digitala tjänster inuti bilen och i appen, som tillsammans med nya mobilitetstjänster genom hela fordonets livscykel skapar en sömlös kundupplevelse.

”På Hyundai möter vi våra kunders behov på högsta nivå och drivs av en outtröttlig strävan efter morgondagens lösningar,” berättade Marcus Welz, Managing Direcor för Hyundai Connected Mobility.

”Hyundai Connected Mobility är vårt strategiska svar på våra kunders ökande efterfrågan på mer uppkopplade, tillgängliga och personliga tjänster.”

Hyundai Connected Mobilitys tredelade strategi

Hyundai Connected Mobilitys portfölj består av tre huvudpelare: mobilitetstjänster, uppkopplade biltjänster och datadrivna digitala tjänster.

Hyundai Connected Mobility revolutionerar digitala mobilitetslösningarDen nya affärsenheten adresserar en ökande kundefterfrågan på flexibla användarmodeller genom sitt varumärke för mobilitetstjänster, MOCEAN. Bilprenumerationer presenteras som ett attraktivt alternativ till att köpa eller leasa en bil från Hyundai. Hyundai har skräddarsytt MOCEAN Subscription för att ge kunderna snabb och flexibel tillgång till bilar via en sömlös digital användarupplevelse, helt utan pappersarbete. Prenumerationsmodeller är avgörande för att locka nya kunder bortom traditionellt ägande, då de möjliggör för användare att utforska Hyundais breda utbud av prisbelönta elektrifierade fordon.

Hyundai Connected Mobilitys portfölj inom området för uppkopplade biltjänster förbättrar förarens upplevelse samtidigt som den håller kunderna uppkopplade till sin bil och det omgivande ekosystemet. Lösningarna omfattar det integrerade Bluelink-systemet samt nya tjänster som utnyttjar teknikstacken för programvarudefinierade fordon (SDV). Hyundai planerar att initiera tre olika Bluelink-paket för att möta varje kundbehov, inklusive Bluelink Lite tillgängligt genom hela fordonets livscykel och fler avancerade prenumerationstjänster med mervärdesfunktioner.

Digitala tjänster kommer att spela en viktig roll för hur kunder upplever fördelarna med programvarudefinierade fordon. Utöver att tillhandahålla regelbundna programvaruuppdateringar för infotainment Over-the-Air (OTA), kommer denna pelare att lansera nya kundcentrerade tjänster – såsom Features-on-Demand (FOD), in-car-betalningar, Vehicle-to-Everything (V2X)-applikationer, inklusive Vehicle-to-Grid (V2G) och Vehicle-to-Load (V2L) – samt erbjuda förarrelaterade lösningar för parkering och smart laddning. Genom att omfamna SDV strävar Hyundai efter att tillhandahålla sömlösa, personliga upplevelser som prioriterar kundpreferenser.

Synergi för kundnöjdhet

För att driva förändring genom bilindustrins pågående transformation kommer Hyundai Connected Mobility att utnyttja hela Hyundais ekosystem på en global skala. Denna strategiska ansats till programvara och tjänster kommer att kräva en organisatorisk förändring. Medan Hyundai Connected Mobility gynnas av sin närhet till kunder och deras återkoppling, kommer Hyundai Motor Europe att dra nytta av sin omfattande produktexpertis. Tillsammans kommer de att förbättra kundupplevelsen och erbjuda produkter anpassade för att möta kundernas ständigt utvecklande förväntningar.

 

 

 

Relaterade Artiklar