En av landets ledande guldsmedskedjor blir en del av Wolt
Hem TRANSPORT-&-LOGISTIKWOLT En av landets ledande guldsmedskedjor blir en del av Wolt

En av landets ledande guldsmedskedjor blir en del av Wolt

Publicerat av: Redaktionen

Albrekts Guld, som är en av Sveriges ledande guldsmedskedjor, lanserar sina produkter på Wolts plattform i Stockholm, Göteborg och Malmö.

På bara 30 minuter kommer kunderna i städerna kunna få smycken och presentartiklar levererade hem eller till någon man tycker om.

Wolt ser också ett ökat tryck kring retailprodukter på plattformen, en kategori som gick kraftigt framåt under 2023.

Albrekts guld är en av Sveriges ledande och mest välkända guldsmedskedjor med 38 butiker från Umeå i norr till Malmö i söder. Bolaget grundades 1977 med en affärsidé om att köpa varor direkt från tillverkaren utan mellanhänder för att kunna pressa priset så mycket som möjligt.

Albrekts Guld vill nu ta den digitala satsningen ett steg längre tillsammans med Wolt som erbjuder en ny försäljningskanal. Casper Wallström är Marketing teamleader på Albrekts Guld och säger:

– Vi på Albrekts Guld vill kunna möta våra kunders behov på bästa sätt genom att de skall kunna handla när och vart det passar dem bäst. Samt att de skall kunna få sitt köp levererat snabbt och enkelt. Nu kan vi göra det i samarbete med Wolt och ser fram emot att kunna erbjuda våra kunder en ny effektiv tjänst som gör vardagen enklare för dem. Tänk att kunna beställa hem gåvan till alla hjärtans dag eller den där födelsedagspresenten medan du är på språng, vilken grej!

Albrekts Guld ansluter till Wolt i en tid när bolagets satsning på detaljhandeln går som tåget. Under fjolåret ökade kategorin retail med 63 procent jämfört med 2022. Johan Grönvall är VD på Wolt menar att detta beror på nya förväntningar hos kunderna:

En av landets ledande guldsmedskedjor blir en del av Wolt– Intresset för att kunna beställa hem detaljhandelsprodukter på samma sätt som restaurangmat växer. Vi märker att våra kunder förväntar sig att kunna köpa allt möjligt hos oss, och vi tror på en stark tillväxt för vårt retailsegment även under 2024. Vår ambition ligger i att bli en personlig galleria i mobilen med produkter och erbjudanden av alla möjliga slag som är individanpassade. Albrekts Guld passar perfekt in i detta med sitt breda sortiment, särskilt nu inför Alla Hjärtans Dag.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar