Omniarch Growth Program 2023 har äntligen startat och tillsammans med Carla har vi nu vevat igång första fasen i tillväxtprogrammet.
Omniarch och Beet, framgångsrika byråer inom e-handelstillväxt och digital marknadsföring, samarbetar inom ramen för Growth Program, ett initiativ lanserat under våren 2023 där ett bolag erhåller expertstöd till ett av minst en miljon kronor och där valet föll på det 100 medarbetare starka Carla, ett intressant bolag som har målsättningen att bygga Europas bästa kundupplevelse för att köpa och sälja elbilar online.
Första fasen i Growth Program är en Digital Assessment. Det innebär i praktiken att vi gör en grundlig genomgång av sajt, erbjudande och betalda kanaler. Omniarch svarar för DA:n och Beet kikar under huven på de betalda kanalerna.
Vid ett studiebesök på Carlas bilhall i Kallhäll (nordvästra Stockholm) träffar vi Marika Baltscheffsky. Hon är marknadschef på Carla och säger så här om att vi startat:
– Vi har kommit igång och är förväntansfulla. Teamet som Omniarch och Beet har tillsatt är grymma, de tillför kompetens och resurser till vårt team. Det ska bli intressant att få deras ”utifrån-analys” på vår sajt och erbjudande!
Carla har som mål att bygga Europas bästa kundupplevelse för att köpa och sälja elbil online. Bolaget grundades 2021 och har idag cirka 100 medarbetare. Carla omsatte ca 423 MSEK under 2022.
– Inledningsvis fokuserar vi på att lära känna kundens affär. Vi kikar på kundresorna som i detta fall är att både köpa och sälja begagnade elbilar. Vi tillsätter ett team och arbetar oss systematiskt genom den del av vårt ramverk som utgörs av en Digital Assessment, säger Jojje Borssén, projektledare för Omniarch Growth Program.
Målet med Omniarch Growth Program är att hjälpa det utvalda bolaget att växa sin affär och förbättra sina viktigaste KPI:er. Se till att följa Growth Program på LinkedIn och Instagram.