Bokadirekt satsar på lönsam tillväxt för sina kunder
Hem NYHETERBokadirekt satsar på lönsam tillväxt för sina kunder

Bokadirekt satsar på lönsam tillväxt för sina kunder

Publicerat av: Redaktionen

Bokadirekt är Sveriges överlägset största bokningsplattform.

Var 1,3:e sekund får en salong i Sverige en ny bokning från någon av Bokadirekts miljontals användare. Nu tar Bokadirekt ännu ett steg för att hjälpa frisörer att nå ut till sina befintliga och nya kunder på ett enkelt och kraftfullt sätt.

Genom ett nytt samarbete med Digmi, kan Bokadirekts anslutna salonger nu använda Digmis digitala skyltning. Med Digmis lösning kan salongen skapa och styra sina kampanjer direkt från mobilen och visa upp dem på skärmar i salongen.

Bokadirekt satsar på lönsam tillväxt för sina kunder

Niklas Grawé, VD på Bokadirekt och Jon Berglund, VD på Digmi

Det digitala skyltfönstret blir ett effektivt sätt att inspirera befintliga kunder, lyfta fram aktuella erbjudanden och locka fler att kliva in i salongen.

– Det finns en otrolig yrkesstolthet hos frisörer och att de vill ge sina kunder fantastisk service. Just det är Bokadirekts huvudfokus: att frisörer får fler kunder och mer tid att ta hand om sina kunder. Vi sköter resten. Därför fortsätter vi att utveckla Bokadirekt så att det blir ännu enklare och smidigare för salonger. Vi är stolta över att tillsammans med Digmi kunna erbjuda en lösning som gör salongens vardag både kundanpassad och smidigare, säger Niklas Grawé, VD på Bokadirekt.

Bokadirekt hanterar över 25 miljoner bokningar varje år. Med sin långa erfarenhet och starka position fortsätter Bokadirekt att leda utvecklingen i branschen – alltid med fokus på att ge sina kunder det bästa systemet. Genom att lyssna på användarnas behov och ständigt förnya sig, skapar Bokadirekt smarta lösningar som gör vardagen enklare för frisörer.

Frisörföretagarnas Frisörbarometer påvisar att produktförsäljning i frisörsalonger sjunkit från 80-talets 28% till 10% idag, vilket är en trend som Bokadirekt tror går att vända tillsammans med Digmi.

– Vi har lyckats öka produktförsäljningen för våra kunder med +30% genom att erbjuda TV-skärmar, tablets och Digmi marketing. Vi tror starkt på att vända trenden för våra gemensamma kunder med Bokadirekt, säger Jon Berglund, VD på Digmi.

Samarbetet kommer att lanseras stegvis under 2025 och 2026 och är en del av Bokadirekts satsning på att fortsätta vara det bästa systemet för frisörer, barberare och kroppsvårdare.

 

 

Om Digmi

Digmi utvecklar digitala verktyg som hjälper företag att effektivisera sin verksamhet, öka försäljningen och skapa moderna kundupplevelser i sina fysiska säljytor. Genom skärmar och surfplattor erbjuder Digmi verktyg för marknadsföring, betalning, planering och kundkommunikation – allt sömlöst integrerat med befintliga system utan behov av ny infrastruktur.

Bolaget verkar i dag inom flera branscher, från skönhet och service till retail, och bidrar till att förena teknik, kreativitet och användarvänlighet i vardagen för företag och deras kunder.

Relaterade Artiklar