Wolts användare har sagt sitt - här är Stockholms bästa restauranger och butiker
Hem TRANSPORT-&-LOGISTIKWOLT Wolts användare har sagt sitt – här är Stockholms bästa restauranger och butiker

Wolts användare har sagt sitt – här är Stockholms bästa restauranger och butiker

Publicerat av: Redaktionen

Idag offentliggörs vilka restauranger och butiker i Stockholm som fått högst betyg av Wolts användare under 2023 i bolagets årliga utmärkelse Wolt Awards.

Användarna har fått tycka till om allt från hur mat smakar och ser ut till innehållet i exempelvis matkassar när det kommer till butiksbeställningar.

För sjätte året i rad genomför Wolt sin årliga utmärkelse Wolt Awards där de restauranger och butiker som fått högst betyg av plattformens användare under det gångna året prisas och lyfts fram av Wolt, bland annat genom ett digitalt diplom, ökad exponering i appen samt synlighet via Wolts egna sociala kanaler.

Efter varje levererad beställning får Wolts användare betygsätta maten eller de produkter som levererats. Maten betygsätts bland annat utifrån utseende, smak, portionsstorlek och paketering och beställningar från butik betygsätts utifrån de varor som beställts, bland annat innehåll i matkassar. För att kvalificera måste respektive butik eller restaurang fått minst 100 st unika betyg under det gångna året.

Wolts användare har sagt sitt - här är Stockholms bästa restauranger och butiker

Stockholms fem bästa restauranger enligt Wolts användare (i fallande ordning utifrån betyg)

  1. MR Cake
  2. Sushi & Poke
  3. LuLu Poké & Sushi Råsunda
  4. Koji Sushi
  5. Pita i Parken

Stockholms tre bästa butiker enligt Wolts användare (i fallande ordning utifrån betyg)

  1. Gateau Hornstull
  2. Gateau Västmannagatan
  3. DeliGo Hammarby

Johan Grönvall är VD på Wolt och säger:

– Även om alla våra restauranger och butiker betyder mycket för oss, är det viktigt att kunna lyfta upp dem som våra användare tycker allra mest om i respektive stad. Att bli tilldelad en Wolt Award innebär att man gjort det där lilla extra för att kunden ska få en riktigt bra upplevelse, och det ska givetvis uppmärksammas och prisas!

Relaterade Artiklar