MAX lanserar nu matleveranser direkt från MAX-appen och har valt Wolt som sin nya logistik- och distributionspartner.
Wolt kommer att ansvara för leveranserna från burgarkedjans restauranger i Sverige, Polen, Norge och Danmark samt hantera all support kring matleveranserna.
Storsatsningen är det mest omfattande kommersiella samarbetet Wolt ingått med en enskild restaurangaktör på den svenska marknaden.
Sveriges ledande burgarkedja MAX är en av Wolts största samarbetspartners. Samarbetet inleddes redan i januari 2018, då Wolt agerade leveranspartner av MAX mat som beställdes i plattformen. Samarbetet har fördjupats och nu kan MAX tillsammans med Wolt som logistik- och distributionspartner erbjuda leveranser när kunden beställer mat direkt från MAX egen app eller webbplats
– MAX ambition är att skapa de bästa gästupplevelserna. Det gäller även hur vi möter våra gäster digitalt och i vår app. Nu tar vi nästa steg genom att erbjuda leverans direkt i MAX-appen. Att göra det enklare att beställa och få våra burgare levererade är något som våra gäster efterfrågat och det känns väldigt bra att vi nu kan erbjuda denna möjlighet i appen, säger Maria Ziv, CMO på MAX Burgers.
Samarbetet med MAX kommer även att omfatta Polen, Norge och Danmark, där konceptet kommer att lanseras senare i år.
Som en del av Wolts logistiklösning kommer MAX tillsammans med Wolt även att erbjuda support i realtid från det att maten hämtas från restaurangen till att den levereras till kunden.
Det fördjupade samarbetet med MAX är det största kommersiella samarbetet Wolt någonsin genomfört i Sverige med en och samma restaurangpartner.
– Vi är otroligt glada över att MAX valt oss som sin support- och logistikpartner. Det är ett mycket spännande projekt som är det största i sitt slag för oss hittills avseende omfattning, där våra kurirpartners och vår supportorganisation ska hjälpa MAX närmare 200 restauranger i norra Europa. Med vår hjälp löser MAX kundens hela resa från beställning till leverans, säger Johan Grönvall, VD på Wolt.