Det nedläggningshotade och anrika Hamburger Börs kapacitet sattes på prov under Stockholm Beauty Week där strax över 2 500 personer ville ta del utav mässan för hälsa och skönhet.
Mässan startade i mindre skala 2014 på So Kungsträdgården i Stockholm. Publikrekordet kommer lagom till att Stockholm Beauty Week firar 10-års jubileum.
“Vi är förvånade över hur väl allt fungerat då vi denna gång slår Stockholm Beauty Week rekord i antal besökare! Det fantastiska värdskap, service och tekniska professionalism vi mötts utav på Hamburger Börs är imponerande. Förutom publikrekord så har vi fått positiv återkoppling från våra 75 utställare, som består utav av små-, medelstora- och stora företag. Behovet att mötas och visa upp sina produkter och tjänster och knyta nya kontakter och samarbeten är bevisligen stort. Ett kvitto på hur viktigt det fysiska mötet fortsatt är, utbrister Maria Forssén, grundare och VD för Stockholm Beauty Week och fortsätter; de två mässor vi anordnar per år i kombination med att allt fler etablerar sig online, ger balans och bra försäljning för våra utställare varav merparten är svenska företag på stark tillväxt.”
Om årets trender vid mässan berättar Maria Forssén;
“Några trender som är tydliga i år är att hår handlar mer om hälsa och att bra hår kommer av en frisk skalp såväl som bra kost. Nordisk k Beauty med ursprung och inspiration från Korea som är allmänt stora inom hud- och skönhetsvård i världen trendar. Fokus i år är cellförnyelse, kollagenstimulering, muskelstimulering. Hudbarriären lyfts fram mer nu än tidigare och hur man stärker den, starka syror är det mindre av numera till förmån för mer naturliga probiotiska produkter.”
“Det är ingen nyhet att e-handel utgör en viktig och ökande del av både exponering och försäljning för både mindre entreprenörer och större företag. Både de som utvecklar egna varumärken, alternativt återförsäljare har allt att vinna på att bedriva verksamhet online. Amazon som fortsatt är världens största e-handelsmarknadsplats utgör därför en språngbräda för många entreprenörer som vill öka sin försäljning både i Sverige och utomlands. Att bli inbjuden av Stockholm Beauty Week och berätta mer om hur marknadsplatsen Amazon fungerar och hur svenska varumärken och återförsäljare kan etablera sig och öka sina exportandelar är ett steg i rätt riktning för oss alla, säger Carl Helgesson, CEO för Rankona Mazon och Senior Amazonexpert.”
Här är listan över årets vinnare av Stockholm Beauty Week Awards; LÄNK
Artistuppträdanden – Balettdansösen Nora Ekman underhöll med professionell balett både utomhus och på scenen i samarbete med utställaren och leverantören Simoné.
Shooting Star, artist och låtskrivare Sofia Vivere gjorde ett känslosamt och publiknära uppträdande.
Artisterna och låtskrivarna Ylva Linda – TwinFlame fyllde lokalen med upptempo och mycket energi.
Danskompani Julia Johansson med professionella dansare och modeller; Louise Wallentin, Jenny Lita, Tove Villfor, Imray Farias, Felicia Ekstrand i samarbete med Linda Hirschfeld, ramade in Stockholm Beauty Week. Dansande modeller av professionell karaktär bar kläder och smycken i samarbeten med några av mässans varumärken däribland; Luxury Lingerie från Janed Ardor, Wagneer, samt Eda Jewlery.
Nästa mässa äger rum i Stockholm i maj 2025.