Boozt, Sveriges största varuhus online, lanserade sommaren 2023 en unik och egenutvecklad medlemsklubb – Club Boozt.
På bara 230 dagar har klubben lyckats attrahera över en miljon medlemmar. Deras strategi har visat sig vara effektiv och försäljningen har nått nya höjder.
För att förbättra kundrelationer och uppmuntra till lojalitet lanserades förra sommaren Club Boozt, en medlemsklubb som erbjuder en personlig shoppingupplevelse och skräddarsydda erbjudanden.
Club Boozt har inte bara bidragit till att öka antalet medlemmar utan har också spelat en betydande roll i Boozts försäljning. Under de sista månaderna av 2023 såg Boozt en betydande ökning av försäljningen och samtidigt upplevde medlemsklubben en rejäl tillväxt. Bara under Black Week fick klubben 132 000 nya medlemmar. Med ögonen på framtiden och genom att erbjuda ytterligare förmåner och tjänster, är ambitionen att fördubbla antalet medlemmar under 2024.
“Vi vet att personliga medlemsklubbar är avgörande för att behålla och attrahera lojala kunder online. Vi har lyckats få 1 miljon kunder som faktiskt gillar att vara medlemmar, det kan vi se genom att följa hur de ändrar köpbeteende och att de kommer tillbaka för att köpa mer. Vår vision är att göra Club Boozt till den mest attraktiva och användarvänliga medlemsklubben inom e-handel. Genom att ständigt förbättra och utveckla våra tjänster strävar vi efter att inte bara nå utan även överträffa vårt mål om 2 miljoner medlemmar under 2024. Vi är övertygade om att genom att lyssna på våra medlemmars behov och önskemål kommer vi fortsätta vara en drivande kraft inom e-handeln”, säger Peter G. Jørgensen, medgrundare och CCO på Boozt
Som medlem i Club Boozt får man alltid en personliga shoppingupplevelse, exklusiv förtur till rea, rabatter på favoritmärken, prioriterad packning av sina varorna, prioritering i kontakt med kundservice samt rekommendationer baserade på individuella preferenser och personlig stil.