Klarna, det AI-drivna globala betalningsnätverket och shoppingassistenten, meddelar idag lanseringen av sina flexibla betalningsalternativ för Zoom Workplace för användare i USA och ett antal europeiska länder.
Samarbetet gör Zooms premiumtjänster mer tillgängliga för både företag och privatpersoner, som inte längre behöver betala i förskott för sina prenumerationer.
Kunder i 16 länder* kan nu betala sina abonnemang hos Zoom Workplace med Klarna. Direktbetalning finns tillgängligt på samtliga marknader och kunder i USA, Tyskland och Sverige kan även välja att betala senare. Fler funktioner och betalsätt tillkommer under 2025.
Samarbetet utökar både Zooms räckvidd och Klarnas betalningsnätverk genom att göra det enklare för företag att få tillgång till tjänsterna. Prenumerationsekonomin växer snabbt och Klarnas flexibla betalningsalternativ är attraktiva för företag som satsar på prenumerationsmodeller. Zoom är det senaste stora varumärket att lansera Klarnas tjänster samtidigt i flera länder, efter framgångsrika globala lanseringar med Airbnb och Uber.
David Sykes, Chief Commercial Officer på Klarna: “Vi vill att Klarna ska finnas tillgängligt överallt, i varje kassa, och för alla typer av köp. Lanseringen med Zoom Workplace tar oss närmare vår vision. Användare över hela världen kan nu få tillgång till Zooms premiumverktyg utan att behöva betala i förskott, samtidigt som vi stärker Klarnas närvaro globalt.”
Wendy Bergh, General Manager, Online Business på Zoom:
“Vi är glada över att samarbeta med Klarna för att ge våra kunder större ekonomisk flexibilitet. Genom att ta bort förskottsbetalningar kan våra kunder fokusera på det som är viktigast, både i jobbet och privat, samtidigt som de får tillgång till Zooms AI-drivna arbetsplattform.”
* Marknader vid lansering: USA, Storbritannien, Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Nederländerna, Österrike, Belgien, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Portugal, Spanien och Polen.