Efter en framgångsrik lansering i KICKS flagshipbutiker och e-handeln tar bolaget nästa steg i sin satsning på dermatologisk hudvård.
Beauty Pharmacy, ett unikt koncept med kurerad hudvård för olika hudtillstånd, personlig rådgivning och digitala analysverktyg, rullas nu ut i samtliga butiker i Sverige.
Beauty Pharmacy är en kategori hos KICKS med ett noggrant utvalt sortiment av dermatologiska hudvårdsprodukter rekommenderade av hudläkare och farmaceuter. Sortimentet fokuserar på olika hudtillstånd, som yttorr, irriterad eller aknebenägen hud och kompletteras av personlig rådgivning. Online erbjuds vägledning av KICKS skönhetsexperter tillsammans med digitala verktyg och beautytester. Exempel på varumärken är ACO och CeraVe samt det för KICKS helt nya Decubal.
Beauty Pharmacy är en central del i bolagets långsiktiga strategi att bygga KICKS som hudvårdsdestination, en kategori som har sett stor tillväxt i KICKS e-handel under det gångna året.
Beauty Pharmacy är en viktig satsning för KICKS och stärker vår position som komplett skönhetsdestination. Intresset för hudhälsa växer, och med det även behovet av trovärdig och personlig vägledning samt produkter anpassade för olika hudtillstånd. Vi ser fram emot att kunna erbjuda detta till våra kunder i samtliga svenska butiker Carola Lundell, VD på KICKS.
Beauty Pharmacy finns sedan tidigare på KICKS flagshipbutiker i Göteborg, Malmö och Stockholm och lanseras successivt i samtliga KICKS butiker med start under vecka.20.