Fintechbolaget Humla breddar Humlakortets partners till en ny konsumentkategori inom retail: husdjur.
I år lanserar Humla sin första produkt, Humlakortet, ett debitkort som belönar användare för deras vardagsinköp i form av bonusar hos Humlas partners.
Här ingår idag redan några av Sveriges största retailbolag, som bland annat KICKS, Åhléns och Pressbyrån.
Nu stärks erbjudandet ytterligare med den snabbväxande djuraffären ZOO.se. Humlakortets användare kommer därmed kunna samla belöningar som de kan använda hos ZOO.se, både online och i deras fysiska butiker.
Djurägare representerade i målgruppen
“Inte minst efter pandemin har vi sett att husdjurskategorin är en betydande utgift för många i vår målgrupp, och en viktig del av deras liv. Vi tycker att ZOO.se är på en spännande resa att utveckla ett otroligt starkt nationellt omni-erbjudande, något som kunden förväntar sig idag.”
- Camilla Tullberg Wengholm, Chief Commercial Officer, Humla
Snabbväxande bransch fick en spurt från pandemin
Marknaden för husdjurstillbehör växer lavinartat och fick i och med pandemin en enorm tillväxtsvåg som ZOO.se tagit stora andelar av. Med ett stort nätverk av butiker som komplement till deras e-handel, driver ZOO.se en omni-upplevelse som fångar hela kundresan, från rådgivning i butik till påfyllning via e-handel.
Humlakortet driver lojalitet till viktig målgrupp
“Vi tycker att Humla har en modern syn på hur man med finansiella tjänster kan göra gott samtidigt som man bygger affärsvärde. Vi är spända på att se hur vi med hjälp av detta samarbete kan driva lojalitet i en målgrupp som annars är svår att nå ut till.”
- Maria Bodegård, Chief Growth Officer, ZOO.se