Nike i samarbete med Cognizant
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR Ett samarbete mellan Cognizant och Nike

Ett samarbete mellan Cognizant och Nike

Publicerat av: Redaktionen

Cognizant och Nike har ingått ett nytt avtal med syfte att förändra och hantera teknikverksamheten hos Nike.

 Avtalet föregås av 14 års samarbete företagen emellan och innebär att Cognizant ska samordna flera av Nikes befintliga IT-supportfunktioner på över 230 platser i mer än 40 länder.

Cognizant kommer att stödja Nikes kunder, partners och 70 000 anställda med flerspråkig IT-support, hantering av paketförsändelser samt applikations- och infrastruktursupport.

“Vi är glada över att hjälpa Nike med sina kund-, medarbetar- och partnerupplevelser genom att utnyttja hyperautomation, AI och processutveckling”, säger Sushant Warikoo, Head of Retail Industry Business Unit på Cognizant. “Vår detaljhandels- och teknikexpertis i kombination med en 14-årig relation med Nike gör oss väl förberedda att hjälpa dem med de IT-lösningar som krävs för deras globala tillväxt.”

Det femåriga avtalet innebär att Cognizant ska hjälpa Nikes kunder och anställda med teknisk support, och Cognizant kommer att erbjuda support på plats och på distans över hela världen för att lösa hårdvaruproblem som anställda kan ha. Dessutom kommer Cognizant att tillhandahålla tekniska och backend-lösningar för alla Nikes företagsapplikationer, inklusive mobilappar, datorprogram och Nike.com.

Nike i samarbete med CognizantCognizant ska leverera flera nyckelfunktioner för Nike under de kommande fem åren, inklusive nya självbetjäningsmöjligheter, förbättrad produktivitet och betydande kostnadsbesparingar. Cognizant och Nikes samarbete stödjer Nikes digitala transformation, vilken drivs av produktinnovation, varumärket och nära relationer med Nike-konsumenter globalt.

 

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar