DZLY i unikt partnerskap med BizLab
Hem DETALJHANDEL DZLY i unikt partnerskap med BizLab

DZLY i unikt partnerskap med BizLab

Publicerat av: Redaktionen

Retail Media har seglat upp som en av de största tillväxtmöjligheterna inom handeln.

Men trots potentialen kämpar många varumärken och retailers fortfarande med en central fråga: Hur mäter vi faktisk effekt av våra investeringar?

DZLY i unikt partnerskap med BizLab

Från vänster Magnus Hansson, CEO Bizlab, Rickard Alfredson och Tanja Cronqvist DZLY

Nu kliver BizLab och DZLY fram med ett gemensamt erbjudande som förändrar spelplanen.

Genom BizLabs kraftfulla mjukvara FLOW, blir det nu möjligt att i realtid mäta hur digitala skärmar i butik faktiskt presterar – ända ner på annonsspecifik nivå. FLOW gör det enkelt att koppla ihop visningar, engagemang och försäljning i samma flöde.

”Det här är början på något nytt. Inte fler antaganden. Bara effekt! Retail Media är nästa stora intäktsström för handeln, men utan rätt verktyg blir det bara ännu en kostnad. FLOW förändrar det. För första gången kan vi mäta effekt i realtid och fatta beslut med precision. Det här är ett avgörande steg mot en mer datadriven och lönsam retail” säger Tanja Cronqvist, grundare av DZLY.

”Nu kommer retail media med stormsteg och ger massor av nya möjligheter för fysisk detaljhandel” “De data vi ger butiken eller köpcentret blir en tydlig konkurrensfördel inom just retail media.” säger Tanja Cronqvist. ”BizLabs teknologi mäter vilka som ser ett budskap baserat på ålder, kön, hur länge man tittar samt sinnesstämning. Med samma teknologi får vi också fram en avancerad besöksanalys i realtid baserad på ålder, kön, väder och hur länge man stannar i butiken” avslutar Tanja.

FLOW möjliggör mätning av kampanjers räckvidd och genomslag i realtid
Uppföljning av effekter på faktisk försäljning
Djupare insikter per kanal, budskap och målgrupp – direkt och agerbart

”Vi utvecklade FLOW för att ge handeln en ny plattform som skapar affärsvärde på riktigt” –säger Magnus Hansson, grundare av BizLab.

”FLOW ger oss tillgång till data som tidigare varit omöjlig att få fram – men det är först när den omsätts till affärsbeslut som värdet uppstår. Vi hjälper våra kunder att tolka datan och omvandla den till konkreta insikter, smartare investeringar och tydliga kostnadsbesparingar” säger Rickard Alfredson, medgrundare av DZLY.

”Vi ser DZLY som en viktig partner nu när retail media på allvar kan förbättra både lönsamhet för detaljhandeln men också kan utveckla den fysiska butiken till en mediakanal” avslutar Magnus Hansson.

 

 

Bizlab Analytics AB är ett svenskt techbolag. Företaget utvecklar en applikation som med hjälp av AI-teknik i digitala skärmar mäter och analyserar flöden av människor. Det ger t ex butiker och flygplatser värdeskapande information om människorna runt skärmarna, deras reaktion på budskapen och möjlighet att anpassa dessa. Man kan också följa kundflöden i realtid baserat på kön och ålder.

Relaterade Artiklar