Den globala marknadsledaren inom TV-tillverkning använder Magnite Access för att generera intäkter och aktivera data.
Magnite och Samsung Ads presenterar idag ett utökat globalt partnerskap efter att Samsung Ads sett en stark tillväxt de senaste åren på deras Sell Side Platform Magnite Streaming tack vare samarbetet.
För att bättre nå relevanta målgrupper inom streaming och hantera beteendedata i Magnites plattformar kommer Samsung Ads att nyttja Magnite Acess. En produkt som hjälper medieägare, som Samsung Ads, att öka volymen av riktade visningar och driva högre CPM och intäkter.
Det utvidgade partnerskapet kommer efter Samsungs fortsatta framgång i USA och globalt. Samsung Ads har byggt upp den mest omfattande samlingen TV-data i USA, där alla uppgifter samlats in med användarnas godkännande. Samsung TV Plus, Samsungs reklamfinansierade gratiskanal (FAST) och beställningstjänst (AVOD), har idag 88 miljoner aktiva användare varje månad. Tjänsten har nyligen lanserats i Singapore, Filippinerna och Thailand, där Magnite för första gången ger möjlighet till programmatisk annonshantering i detta innehåll förregionen.
— Tillsammans med den snabba tillväxten av vår annonsverksamhet har Magnite varit en avgörande partner som hjälpt oss att utveckla skräddarsydd teknik för att förbättra våra programmatiska annonsintäkter, säger Joe Melaragno, chef för kanalförsäljning på Samsung Ads.
Vårt samarbete med Magnite har resulterat i flera genombrott, bland annat möjligheten till förenklad genrestyrning för kontextuell annonsering, förbättrade prognosverktyg och betydligt färre timeout-händelser som ett komplement till vår snabba tittartillväxt på Samsung TV Plus. Vi ser stora möjligheter med hur Magnite Storefront inom Magnite Access-plattformen kan höja värdet på våra dataresurser och ytterligare stärka vårt säljteams förmåga att leverera marknadsledande lösningar för annonsörer.
— I takt med att reklamfinansierad streaming fortsätter att öka i popularitet, ligger Samsung Ads i framkant när det gäller att leverera förstklassiga upplevelser till tittare över hela världen, säger Ryan Kenney, SVP, Streaming Platform på Magnite.
— Vi ser fram emot det fördjupade samarbetet med Samsung Ads för att göra högkvalitativ annonsering inom streaming-TV tillgänglig för fler programmatiska köpare. Vårt samarbete kommer även att bidra till att målgruppsbaserade annonsköp blir både vanligare och mer effektiva i denna miljö.
Om Magnite
Vi är Magnite (NASDAQ: MGNI), världens största oberoende Sell Side annonsföretag. Utgivare använder vår teknologi för att monetarisera sitt innehåll över alla skärmar och format inklusive CTV, online video, display och ljud. Världens ledande byråer och varumärken litar på vår plattform för att få tillgång till varumärkessäkert annonsutrymme av hög kvalitet och utföra miljarder annonseringstransaktioner varje månad. Förankrad i pulserande New York City, soliga Los Angeles, milshöga Denver, historiska London, färgglada Singapore och down under i Sydney, har Magnite kontor över hela Nordamerika, EMEA, LATAM och APAC.
Om Samsung Ads
Samsung Ads sätter kraften i världens främsta varumärke för Smart TV och mobila enheter i arbete för företag av alla former och storlekar. Med oöverträffad räckvidd över hundratals miljoner smarta enheter, låser Samsung Ads upp målgrupper i stor skala och hjälper annonsörer att nå värdefulla konsumenter som valt att delta, i de stunder som betyder mest. Samsung Ads erbjuder innovativa annonsformat i varumärkessäkra annonsmiljöer med heltrattslösningar som driver mätbara resultat – från medvetenhet till övervägande till konvertering.
Idag betjänar Samsung Ads över 25 länder runt om i världen och ger varumärken nya sätt att engagera sin publik genom Samsungs portfölj av premiumunderhållningstjänster, inklusive Samsung TV Plus – den främsta FAST-tjänsten på hundratals miljoner TV-apparater globalt, Samsung Gaming Hub, Samsung Galaxy mobilappar och mer.