Design- och varumärkesstudion G—W Studios bakom nya varumärket Joyweek – ett nytt företag och varumärke ur tidigare jätten Office Management
Hem E-HANDEL Design- och varumärkesstudion G—W Studios bakom nya varumärket Joyweek – ett nytt företag och varumärke ur tidigare jätten Office Management

Design- och varumärkesstudion G—W Studios bakom nya varumärket Joyweek – ett nytt företag och varumärke ur tidigare jätten Office Management

Publicerat av: Redaktionen

I somras stod det klart att det nordiska private equity-bolaget Verso Capital köpt det välrenommerade tjänsteföretaget Office Managements affärsområde Facitlity Management med ambitionen att driva det som ett nytt separat bolag.

Här fick man en deadline om att separera verksamheten helt, med ett eget varumärke före årsskiftet.

I samband med det sökte nya VDn Pontus Olsson efter rätt partner och valet föll på design- och varumärkesstudion G—W Studios.

Tillsammans har man nu utvecklat ett helt nytt namn, varumärke, hemsida och erbjudande på sju månader. Nu lanseras Joyweek.

Vad kontoret är idag skiljer sig stort från vad det var för några år sedan och efter pandemin har efterfrågan på att skapa attraktiva och välfungerande kontor ökat stort. Kontoret har även blivit en konkurrensfördel i frågan om att rekrytera och behålla talang. Joyweek erbjuder idag en helhet inom kontorsrelaterade produkter och tjänster där allt från kaffemaskiner, lokalvård, inredning, bemanning och förbrukning finns med i utbudet. Allt för att effektivisera arbetsplatsen och hjälpa företag skapa hållbara, glädjefyllda och framgångsrika kontor där människor vill vara och kan prestera sitt bästa.

Design- och varumärkesstudion G—W Studios bakom nya varumärket Joyweek – ett nytt företag och varumärke ur tidigare jätten Office ManagementI samarbetet med G—W Studios har man på kort tid arbetat fram det helt nya varumärket och företagsnamnet Joyweek. Här har ett stort arbete handlat om att skapa en ny identitet, allt från strategisk grund och tonalitet, till det visuella och konkreta produktioner som hemsida, digital produktdesign, en digital kundplattform, profilkläder och design på bilar. Man har också gjort ett stort utvecklingsarbete inom IT till nya plattformar i och med det nya fristående bolaget.

  • G—W Studios kom in med ett stort engagemang, och deras kompetens för varumärken, det digitala och den globala erfarenheten som finns inom studion attraherade oss, säger Pontus Olsson, VD på Joyweek.

Förflyttningen man gör med Joyweek syftar till att gå bort från gamla sättet att prata business inom facility management med alla dess buzzwords, till att fylla varumärket Joyweek med den passion de anställda har när det kommer till att skapa kontor där människor vill vara. Att bygga ett nytt varumärke har också varit en viktig del i det interna jobbet för alla anställda som varit med i resan från Facility Management till att flytta ut som ett eget nytt bolag.

  • Vi gick direkt i gång på den ambition som fanns hos gänget på Joyweek och deras passion för det fysiska kontoret. Det har varit otroligt lustfyllt att få formge det nya varumärket och visualisera känslan i hur Joyweek kan spela en roll i att bygga kontor där människor trivs, kan prestera men också verkligen vill vara, säger André Wiklert, Design Partner på G—W
Arbetsgrupp:

Joyweek:

Pontus Olsson, Vd

Maria Lodin, Marknads- och Kommunikationschef

G—W Studios:

Maria Björklund, Kundansvarig André Wiklert, Varumärkesdesigner David Prentell, Strateg

John Cantwell, Copywriter

Bim Hjotronsteen, Lead Designer Hampus Malmberg Eriksson, Designer Johan Tesch, Creative Director

Relaterade Artiklar